Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: ERDM Rotchild (Honduras)
Skrivet av: Magnus (Gävle)
Tid: 2007-09-10 11:14:32

Gårdagskvällen avslutades med detta rökverk, som jag fått av någon välgörare. (Tyvärr glömt vem).
Att det var Equador Sumatratäckblad på den glansiga mörka skönheten tog det två bloss att slå fast. Ett rejält bett de första millimetrarna till trots. Men därefter hände ingenting!
Hittade följande beskrivning hos en handlare:
"El Rey Del Mundo Rothschild is a symphony of delectable Honduran flavors, impeccable construction, perfect burn and draw, and an enchanting complex blend of the finest tobaccos".

Att täckbladet är fantastiskt är det ingen hemlighet att jag tycker. Att brand och drag var perfekt var det ingen tvekan om. Men smaken? Varmluft. Själva antitesen till uttrycket som COJ så passande börjat strössla sina recensioner med den senaste tiden, munfullhet. Ingen eftersmak alls.
Fick jag ett tråkigt exemplar? Har jag lädertunga? (Det här var enda cigarren jag rökte i går, och jag hade inte ätit något särskilt kryddstarkt). I annat fall, vad är det så många ser hos det här rökverket som jag uppenbarligen inte inser? 
/magnus


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N ERDM Rotchild (Honduras)11:14 den 10 september 2007Magnus (Gävle)
      N ERDM Rotchild (Honduras)12:54 den 10 september 2007Pyro