Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Smaksatta cigarrer är en styggelse...
Skrivet av: Olle
Tid: 2007-09-13 13:40:24

Kanske är det inte främst mint och mango är de smaker som jag tänker mest på. Jag rökte en cigar med lite kaffe kryddat på och det var inte alls tokigt. Det finns också en cholklad cigarillo, men den var inge vidare.... 
Sedan finns det en cigarr från Aceh som inte får tas därifrån, den har kryddats med "ganja". Får till och med den starkaste kuban att blekna. 
Det intressanta med en del örtcigarrer här är att man har använt dem som "medicin". Nejlikorna till exempel vidgar lungblåsorna och motverkar effekterna från TBC. Rökning, kanske mer pipa, används även idag för att bota vissa sjukdomar. Naturligtvis kan dess verkan diskuteras och det finns en del bieffekter, men i alla fall.
Jag har också provat en intressant cigarillo från Kina med bambuskott i. Blev inte riktigt klok på varför, men den brann långsammare och räckte hur länge som helst. Hade inget riktigt genomslag på smaken.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Smaker03:44 den 13 september 2007Olle
      N Smaker15:48 den 13 september 2007Martin Nilsson
      N Smaksatta cigarrer är en styggelse...07:08 den 13 september 2007Pyro
           N Smaksatta cigarrer är en styggelse...07:59 den 13 september 2007Lars
                N Smaksatta cigarrer är en styggelse...10:27 den 13 september 2007Cartesius
                     N Smaksatta cigarrer är en styggelse...13:40 den 13 september 2007Olle
      N It is frowned upon...n/t07:49 den 13 september 2007Tony