Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Lunchcigarr mmmmmmm
Skrivet av: Seven
Tid: 2007-09-13 15:28:16

Jag blev så sugen på en lunchcigarr i det fina vädret och unnade mig att åka hem och botanisera. Valet stod mellan de små relativt snabbrökta pinnarna och det blev en gammal favorit som jag inte rökt på ca ett år; Don Thomas Cameroon Perfecto No 1. Det blev ca 45 min stor njutning i solen med den vackert formade lilla (4*48) figuradon. Jag måste säga att ett års lagring har smält ihop smakerna på ett behagfullt sätt jämfört med den lite spretiga peppriga smaken jag tror mig komma ihåg från den nyöppnade lådan.
Den tände bra på första försöket och glöden övergick jämnt och fint från den spetsiga foten till den tjockare delen. Draget var perfekt hela vägen men täckbladet sprack lite på slutet vilket jag tycker är typiskt för cameroon. Askan var lite spröd och byggde inte många cm innan den föll av. 
Smaken då, som vanligt tänker jag på nybakad limpa när jag röker en cameroon. Jag kände även en hel del kakao och halvvägs igenom kom smak av nyöppnat kryddskåp om ni förstår vad jag menar.
Eftersmaken är mild och behaglig. 
Den kanske är i mildaste laget för min smak och jag skulle klassa den som medium och utan nikotinkick.
Sammanfattningsvis kan jag bara säga att den har utvecklats till en riktig goding som EMM passar både nybörjare och mer avancerade rökare. Och till en bra penning får man en riktigt vacker cigarr.

Jag kom just att tänka på Henriks duell mellan DT'n och en SS. 
www.peterholm.nu/carlscorona/forum/ShowMessage.Asp?ID=29564
Jag skulle helt klart välja DT'n som jag tycker levererar mera och till ett bättre pris. 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Lunchcigarr mmmmmmm15:28 den 13 september 2007Seven
      N Lunchcigarr mmmmmmm20:51 den 13 september 2007Hazzard
           N Punch Champion 21:06 den 13 september 2007Seven
                N Punch Champion , håller inte med "7"09:33 den 14 september 2007Peter (Hällingsjö)
      N Lunchcigarr mmmmmmm22:24 den 13 september 2007legr
           N Lunchcigarr mmmmmmm22:43 den 13 september 2007Hazzard
           N Om det är DT'n du söker....08:20 den 14 september 2007Seven
                N Om det är DT'n du söker....15:09 den 14 september 2007legr