Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Förkylt experiment
Skrivet av: ntore
Tid: 2005-01-12 23:17:09

Genomförandet av  planen för mer cigarrer och mer starkt fick en allvarlig knäck för en vecka sedan när jag drabbades av en feruktansvärd förkylning. Feber, snor - hela köret. Inget längtan alls efter cigarrer - från tre om dan till noll.
I dag kom ett efterlängtat cigarrpaket med posten och jag var trots allt tvungen att hålla uppe någon sorts standard och prova en direkt ur paketet. (Brukar alltid göra det - med billigare cigarrer - inte så smart kanske men kul)
Jag hade iofs inte väntat mej något större utbyte utan såg det mer som ett intressant experiment. Inga av de vanliga smak och arom intrycken alls infann sej, men en kraftig arom av "brinnande löv". Testade för säkerhets skull en gång till med en cigarr jag är väl bekant med  - exakt samma resultat.

Jag undrar om det inte är en överlevnadsfunktion som låter receptorerna för brandrök vara igång trots att alla andra lagt av.

-ntore


Fast -  cigarrerna jag inte kan röka nu blir ju inte precis förstörda om de får vila någon vecka till... :-*)


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Förkylt experiment23:17 den 12 januari 2005ntore
      N Förkylt experiment08:53 den 13 januari 2005Jonke