Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Jag har bara rökt en Camacho Havana...
Skrivet av: Pyro
Tid: 2007-09-25 15:39:41

...men har en till någonstans som jag ska prova snart. Den enda jag har rökt var ok men mycket föränderlig och varierade från fruktigt cubansk karaktär till ton av sur joggingsko!

SLR är bra men inte i klass med corojoserien.

I corojoserien har jag faktiskt bara testat Monarca och Diploma men dessa två har å andra sidan blivit några av mina absoluta favoriter. Monarca är god, fyllig och tillfredsställande direkt men blir riktigt kanon först efter 2-3 år. Diploma är fyllig, aromatisk och fantastiskt god men tyvärr ofta tokstark som ung och behöver ganska lång tid för att lugna ner sig.

Det finns madurovarianter av Diploma och Monarca som är väl värda att prova. Jag tycker dock att dessa saknar det där lilla extra som jag är ute efter!

Den bästa Camachon i mitt tycke är nog Corojo Monarca med tanke på det rimliga priset. Kan man tänka sig att lägga lite mer pengar och dessutom har ork att vänta några år så finns det få cigarrer som kan mäta sig med Corojo Diploma!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Tips tack!20:40 den 24 september 2007legr
      N Tips tack!20:46 den 24 september 2007mats
           N Nikotinsvagheten kan vara svår att uppfylla...21:06 den 24 september 2007Pyro
                N Nikotinsvagheten kan vara svår att uppfylla...14:50 den 25 september 2007legr
                     N Nikotinsvagheten kan vara svår att uppfylla...15:11 den 25 september 2007Lars
                     N Nikotinsvagheten kan vara svår att uppfylla...15:20 den 25 september 2007Steffo
                     N Jag har bara rökt en Camacho Havana...15:39 den 25 september 2007Pyro
                          N Jag har bara rökt en Camacho Havana...16:31 den 25 september 2007COJ
                N Nikotinsvagheten kan vara svår att uppfylla...23:01 den 25 september 2007Daniel P
                     N Angående JDN Celebracion och Punch RC06:23 den 26 september 2007Pyro
                          N Angående JDN Celebracion och Punch RC20:27 den 26 september 2007legr