Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: beads + mesh i gammal fuktare. Hur gör man?
Skrivet av: David A
Tid: 2007-09-25 20:19:51

Jag ska köpa hem lite beads till en lagringshumi och funderar på att samtidigt köra med beads i min serveringshumi. Har läst att man kan slita ut den gamla "oasen" som ligger i. Hur gör man för att öppna upp den svarta fuktaren?

En annan variant som jag har tänkt på är såga ut mönstret som finns och lägga in hönsnät istället. Någon som har gjort detta? Vidare... hur gör man om man lyckats ta ut den galma oasen och lagt in den beadsfyllda meshen när man ska vattna? måste man inte röra om beadsen och se så att färgen ändrar sig och så? Eller är det värt att köpa en sån där silverfärgad behållare rakt av som HF-industries säljer?

Jag har en 30-liters hammarplast(silver) med tätningslist. Jag köpte till en matlåda för 25 spänn på CO. En sådan som har tättslutade gummilock, det enda är att den känns lite väl stor. Den e som 1/2-3/4 av 20-garrarslåda. Borde jag ha en mindre?

Sist men inte minst, ökar inte risken för mögel med beads med tanke på att PG har en desinfekterande egenskap?

Tacksam för all info jag kan få.

//David A


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N beads + mesh i gammal fuktare. Hur gör man?20:19 den 25 september 2007David A
      N beads + mesh i gammal fuktare. Hur gör man?20:48 den 25 september 2007LGO
      N beads + mesh i gammal fuktare. Hur gör man?21:01 den 25 september 2007Pyro
           N beads + mesh i gammal fuktare. Hur gör man?23:23 den 25 september 2007David A
                N Angående epoxi06:21 den 26 september 2007Pyro
                     N Angående epoxi10:38 den 26 september 2007David A