Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Är du eller har du varit i cigarrbranchen?
Skrivet av: Joppe
Tid: 2007-09-29 19:43:57

Som några har fått koll på så är jag på väg in i branschen... Min kunskap har (och jobbar ideligen på att utöka till något annat än nybörjare) jag ju fått den hårda vägen (läst cigarrprat, herfat och rökt), från de grossister/leverantörer jag varit i kontakt med inför start så ställs inga som helst krav på kunnade (vad ja märkt i alla fall). Hos "cigarrsnubben i kiosken runt hörnet" är nog kunskaperna oftast ytters knapphändiga, vissa verkar ha nordic habanos katalog som "uppslagverk" vilket är bättre än inget. Ibland (läs: ytterst sällan) vet de mer än vad cigarren kostar, till äventyrs kan det finnas en lapp som är en avskrift av katalogen som kunderna hänvisas till att läsa. Vissa handlare har dock varit på events/säljmöten med grossisterna på någon finlandsbåt, något cigarrmärke kan ha tillkommit i utbudet, fast kunskapmässigt har de nog inte fyllts på så mycket. Dock tycker jag att det större cigarretablissemangen brukar ha lite mer kunskap (ej nödvändigtvis synonymt med intresse!), ofast dock bara kring sina egna märken och liner. Men som sagt, detta är mina spekulationer ståendes i startgroparna, får väl komma med dementier eller bekräftelser vad det lider.
/Joppe


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Är du eller har du varit i cigarrbranchen?19:19 den 29 september 2007COJ
      N Är du eller har du varit i cigarrbranchen?19:43 den 29 september 2007Joppe
           N Är du eller har du varit i cigarrbranchen?21:28 den 29 september 2007COJ
           N Vad spännande Joppe!22:22 den 29 september 2007Pyro
                N Vad spännande Joppe!07:43 den 30 september 2007Joppe
                     N Lycka till Joppe!12:58 den 30 september 2007Seven
           N Är du eller har du varit i cigarrbranchen?22:42 den 29 september 2007Ouch