Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Hur tänker man?
Skrivet av: Henrik G
Tid: 2007-09-30 13:40:38

Med anledning av COJ:s tråd om kunskapen hos cigarrhandlare så undrar man hur det även är med vanligt hyfs och vett. 

Var igår till Choklad festivalen på Chokolat i Uppsala. Jag behövde några mindre cigariller för kvällen och besökte deras walk-in. Utanför stod en tjej som skulle köpa trekubaner åt sin kille. Eftersom killen från Brobergs höll sitt föredrag erbjöd jag mig att hjälpa henne plocka ut tre, visste ju inte hur insatt personalen var. Det kommer en kvinna och släpper in oss. Frågar vad vi ha och jag tipsar tjejen om några cigarrer men blir surt avsnäst av butiksdamen (BT), "Nej, Nej, Nej" med hänvisning till att om han brukar röka kubaner ska han minsann ha något annat. Hon frågar också tjejen om han har humidor, nej blir svaret och BT snäser åt mig "Där ser du" och plockar fram en tubos. Var på jag replikerar att Montecristo också finns som Tubos. Sedan vänder hon ryggen åt mig. BT försvinner ut och för att expidera kunden, varpå Peter Uppsala dyker upp och vi diskuterar lite inne i Walk-inen. Jag tar en ask Montecristo Puritos och ställer mig i kön för att betala. "De där tar jag hand om" säger hon och i princip rycker asken ur handen på mig, man fick nästan känslan av att hon trodde jag skulle springa iväg med dem. Nu visade det sig att cigarrköparna fick gå före i kön men man kan ju vara vänlig och säga det då. Jag kanske hade köpt något annat också men inte efter det bemötandet. Kanske räknas inte cigariller som köp, vem vet.

Man undrar hur man tänker. Att snäsa av en kund, som dessutom verkar intresserad och dessutom tipsar en annan kund. Man kunde ju tex sagt, utmärkta förslag men varför inte testa något annat. 

Men även här är jag skeptisk, om henners kille var erfaren eller ej. Hade jag bett min flickvän köpa tre kubaner och hon kommit hemsläpande med något annat hade jag nog blivit rätt sur. 

Jag har tidigare tyckt det varit lite synd att man inte åtminstone ibland utnyttjat Chokolat när man testar någon singel istället för att handla i Stockholm, men efter det här bemötandet så känner jag att jag kan bojkotta Chokolat för all evig framtid med gott samvete.

I övrigt var det trevligt att träffa Aldo och röka en pinfärsk, dessutom hade vi givande samtal med en av cheferna på Swedish Match.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Hur tänker man?13:40 den 30 september 2007Henrik G
      N Hur tänker man?14:47 den 30 september 2007COJ
           N Hur tänker man?17:58 den 30 september 2007Henrik G
           N Hur tänker man?17:58 den 30 september 2007Henrik G
      N Hur tänker man?17:49 den 30 september 2007uffe
      N Inte alls, är jag rädd n/t19:03 den 30 september 2007LinusM
      N Hur tänker man?19:15 den 30 september 2007Steffo
      N Hur tänker man?20:19 den 30 september 2007Björn
           N Hur tänker man?00:08 den 1 oktober 2007LGO
                N Hur tänker man?00:13 den 1 oktober 2007Lars
                     N Hur tänker man?10:37 den 1 oktober 2007Henrik G
                          N Är detta en Brobergs policy?11:22 den 1 oktober 2007Peter (Hällingsjö Herfing Militia))
                               N Är detta en Brobergs policy?11:30 den 1 oktober 2007Henrik G
                                    N Är detta en Brobergs policy?16:47 den 3 oktober 2007Murre
                                    N Bemötande i Holland12:22 den 1 oktober 2007LGO
                     N Hur tänker man?12:57 den 1 oktober 2007COJ
                          N Hur tänker man?13:07 den 1 oktober 2007LGO
                               N Hur tänker man?14:18 den 1 oktober 2007LinusM
                                    N Generelllt...16:08 den 3 oktober 2007Magnus (Gävle)
                                         N Generelllt...16:34 den 3 oktober 2007Lars