Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: The list
Skrivet av: Cascaio
Tid: 2007-10-03 10:50:23

Hej
att H. spottar ut flera o flera cigarrer med grueso över 50 och largo under 140, tycker jag förklara hur marknaden rör sig. Mindre tid att röka, mindre benägenhet att ha en cigarr med dålig drag, mindre lust att "ta hand" om en cigarr som man måste göra för att njuta av en grueso 42 eller mindre. Är det inte lite granna vad som hände i vinmarknad? Lätta viner, redo att dricka har gått över viner som har lång lagringsbehov, måste öppnas 24 timmar i förväg, måste hanteras mer varsamt. 
MEN
Är detta så viktigt? Jag vill hellre ha säkerhet om kvalitetsgranskning (jag önskar en marknad där man skickar tillbaka en täppt cigarr precis som en dalig vin) och säkerhet om "repeterbarhet" (2 PL Petit Coronas eller P2 från 2 olika boxes SKA se lika ut och smaka lika och det händer inte idag) än större utbud av cigarrer med mindre grueso.
Jag ser ingen vits att ha många olika märke som tillverkar samma vitola i samma fabrik o med samma blad-blandning och sen stoppar hälfte av cigarrer in en Cohiba låda och hälften i en Montecristo låda (sett i Laguito fabrik). 

MVH
Cascaio


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N The list13:27 den 2 oktober 2007Cascaio
      N The list09:54 den 3 oktober 2007MK
           N The list10:50 den 3 oktober 2007Cascaio
      N The list14:11 den 2 oktober 2007Jörgen
           N The list16:55 den 2 oktober 2007nisse62
                N The list17:28 den 2 oktober 2007Ouch
                     N The list17:35 den 2 oktober 2007Henrik G