Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Sorry, ännu en rh-fråga
Skrivet av: RockHolger
Tid: 2007-10-07 19:08:16

Ursäkta en newbie.
Nya humidoren anlände i veckan.
Jag preparerade den enligt instruktion.
Jag har salttestat hygrometern.
Jag fyllde den med 35 garrar som jag bedömde var i gott skick.
Jag har fyllt de två standardfuktarna med humidif humidorvätska.
Nu efter två dagar ligger rh på 65%.
Det är inget problem nu, men när vintern kommer får vi rejält torr luft här i sälen så jag hade helst sett att rh låg på de 70% vätskan ska hålla ( gäller även humidif antar jag?).
jag har även ställt in ett litet glas med en svamp fuktad med dest.vatten utan att det gör nån skilllnad.
Kan det bero på att humidoren är ny och att träet fortfarande "äter" fukt?
Har jag ett problem och vad gör jag isf åt saken?

P.s. Måste få säga hur underbart jag tycker att detta forum är, guld värt för en nybörjare. Bra bemötande och massor av kunskap vad gäller ALLT som har med garrar att göra....och precis lagom nördigt....positivt menat.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Sorry, ännu en rh-fråga 19:08 den 7 oktober 2007RockHolger
      N Sorry, ännu en rh-fråga 19:58 den 7 oktober 2007COJ
           N Sorry, ännu en rh-fråga 21:15 den 7 oktober 2007RockHolger
                N Sorry, ännu en rh-fråga 21:35 den 7 oktober 2007COJ
                     N Sorry, ännu en rh-fråga 22:52 den 7 oktober 2007RockHolger
                          N Sorry, ännu en rh-fråga 07:22 den 8 oktober 2007higgins
                               N Sorry, ännu en rh-fråga 07:44 den 8 oktober 2007RockHolger
                                    N Sorry, ännu en rh-fråga 09:51 den 8 oktober 2007Lars
                                         N Sorry, ännu en rh-fråga 10:23 den 8 oktober 2007RockHolger
                                              N Sorry, ännu en rh-fråga 10:57 den 8 oktober 2007Lars
                                                   N Sorry, ännu en rh-fråga 11:09 den 8 oktober 2007RockHolger
                                                        N Sorry, ännu en rh-fråga 14:20 den 8 oktober 2007Lars
                                                             N Sorry, ännu en rh-fråga 15:05 den 8 oktober 2007RockHolger