Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Fråga angående täckblad på JdN - standardserien
Skrivet av: Pyro
Tid: 2007-11-06 22:48:18

Jag sitter och pular med det näst intill oändliga jobbet med att uppdatera min excel-fil med alla mina ömdömen (jag har slarvat och ligger lååångt efter samtidigt som alla gamla data ska föras över till en ny mall, varför göra det lätt för sig?)

Jag försöker för in vilket täckblad som använts till varje cigarr och blev lite konfunderad när jag läste följande på Joya De Nicaraguas hemsida:

"...Made totally by hand with 100% Nicaraguan tobacco, the filler and binder are Havana seed topped off with a silky Connecticut seed wrapper (for the American market we use Havana seed wrapper)..."

Ska jag i så fall tolka det som att de JdN jag fordom köpte på Brobergs (jag tror de kallade dem Blue Line eller Blue Dot?) hade Connecticut-täckblad? eller, var Blue Line en annan linje?


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Fråga angående täckblad på JdN - standardserien22:48 den 6 november 2007Pyro
      N Fråga angående täckblad på JdN - standardserien23:02 den 6 november 2007Pyro
           N Fråga angående täckblad på JdN - standardserien09:01 den 7 november 2007Magnus (Gävle)