Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Satanist vs Satanist
Skrivet av: MattiasA
Tid: 2007-11-09 16:21:32

Agnostiker som jag till trots är så har jag ändå läst en del om ämnet, och kan ju således inte låta bli att kommentera

Det finns ju den "civiliserade" Satanismen (LaVey och liknande) som tagit namnet mest för att vara en motpol till gamla kristendomens asketism. I korthet och förenklat så kan man säga att de förespråkar att man är sin egen gud, och vill jag göra något som inte skadar andra så är det min ensak.

Så långt är jag böjd att hålla med dem.. så jag tror nog att de kan vara väl så engagerade i cigarrer och livsnjutning. (sen att de har lite ofarliga hokus-pokus-cermonier är en annan femma)

Å andra sidan finns ju de mer förvirrande gravvältar-jag-tror-på-djävulen-nötterna, men jag tror inte ens att vi behöver kommentera den delen.. 

Lite fredagsfakta innan jag kopplar ner

/M


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Jösses, man hittar då allt möjligt på Internet!22:02 den 8 november 2007Pyro
      N Jösses, man hittar då allt möjligt på Internet!22:06 den 8 november 2007Henrik G
           N Jösses, man hittar då allt möjligt på Internet!23:36 den 8 november 2007Ouch
                N Jösses, man hittar då allt möjligt på Internet!23:40 den 8 november 2007Henrik G
                     N Jösses, man hittar då allt möjligt på Internet!23:46 den 8 november 2007LGO
                          N Jösses, man hittar då allt möjligt på Internet!00:22 den 9 november 2007Lars
      N Jösses, man hittar då allt möjligt på Internet!01:34 den 9 november 2007Hazzard
           N Vem vet, Hazzard?08:44 den 9 november 2007Pyro
                N Satanist vs Satanist16:21 den 9 november 2007MattiasA
      N Jösses, man hittar då allt möjligt på Internet!12:53 den 9 november 2007Olle Gbg