Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Hur undvika fejkgarrar utomlands?
Skrivet av: DZS
Tid: 2007-11-23 11:28:00

Hejsan! Min bror gör snart en tripp till Chile och Argentina. Argentina har tydligen ett mycket förmånligt handelsavtal med Kuba, varför man ska kunna köpa ganska billiga kubaner där. Cigarrer är lätta och går ner i handbagaget, så jag räknar med att det följer med en och anna cigarr hem till mig
Men nu är inte Argentina världens mest reglerade land, och jag misstänker att mängden förfalskningar är lika stor där som någon annanstans. Min fråga är: Vad kan jag ge honom för tips för att undvika förfalskningar? Han har inte samma intresse som jag, så jag kommer inte kunna få honom att läsa in en massa info att hålla reda på, det är enkla förhållningsregler som gäller.
Jag har sagt till honom att inte köpa några Cohiba, det är att be om att bli lurad. Dessutom har jag sagt till honom att använda vanligt bondförnuft, om något verkar misstänkt billigt så ska han undvika det. Och naturligtvis att köpa allt i trovärdiga butiker, inget på gatan eller i kiosken-på-hörnet.
Vad mer skulle jag kunna säga till honom?


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Hur undvika fejkgarrar utomlands?11:28 den 23 november 2007DZS
      N Hur undvika fejkgarrar utomlands?11:33 den 23 november 2007Henrik G