Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Ny cigarraffär i Malmö
Skrivet av: Jörgen
Tid: 2007-11-26 15:16:06

Ska först och främst utfärda en varning för att detta inlägg kan uppfattas som reklam för en enskild näringsidkare.

Det är det såklart också – det är reklam för en cigarraffär. Men man kan också säga att det är relevant och målgruppsanpassad information. Information som ärligt talat är väldigt svår att få ut till dem man vill nå.

Sedan ganska precis en månad tillbaka finns en ny cigarraffär i Malmö.

Den heter ”Den anspråkslösa cigarraffären” och ligger på Carl Herslowsgatan. Mannen som driver den, Peter, är sedan många år tillbaka en av mina närmaste vänner.

Totalt dominerande i affären är cigarrer med tillbehör och pipor med tillbehör. Utöver detta finns kaffe samt en hel del böcker om cigarrer, öl, vin och whisky. På gång är ett chokladsortiment och – kanske – espressomaskiner.

Cigarrsortimentet rymmer bl a så gott som hela Habanos Nordics ordinarie utbud plus en del Limitada, tre kompletta Joya de Nicaragua-linjer samt Zino, Avo, Private Stock, Dona Flor, Flor de Copan, Don Diego, Mellgrens, Santa Damiana och en del annat.

Nu är jag ju givetvis kolossalt färgad både av att jag känner Peter och att jag önskar att satsningen ska bära sig. Men i ett försök att göra en något sånär objektiv värdering, så känns affären unik. Det är ingen vanlig tobaksaffär – inget spel, inga lotter, inget smågodis, inga tidningar eller annat tjafs. Bara en väldig massa cigarrer och tillbehör. Känns internationellt, gammaldags och lyxigt.

Som en rent personlig reflektion kan jag säga att själv hade jag aldrig vågat satsa på något såhär renodlat (sorry Peter). Likväl är jag lite avundsjuk, nu när affären efter nästan ett år av stenhårt slit med förberedelser äntligen är färdig och jag ser hur han njuter av att jobba i den. 

Finns en hemsida också, väldigt basal än så länge men i alla fall med kontaktuppgifter och "hitta hit": www.gotteftermaten.com

OK – är det nu så illa så att någon härsknar till över denna tråd, så skäll på mig. Peter har lagt en annons på Sydsvenska Cigarrsällskapets hemsida och sedan är det jag som har tjatat om att det måste ut på Cigarrprat också. Själv har han tvekat in i det sista.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Ny cigarraffär i Malmö15:16 den 26 november 2007Jörgen
      N Ny cigarraffär i Malmö11:18 den 28 november 2007Christian Persson
      N Ny cigarraffär i Malmö15:41 den 26 november 2007EG
           N Ny cigarraffär i Malmö15:53 den 26 november 2007Lars
                N Ny cigarraffär i Malmö17:01 den 26 november 2007Ouch
                     N Ny cigarraffär i Malmö18:12 den 26 november 2007RockHolger
                          N Ny cigarraffär i Malmö20:41 den 26 november 2007Jörgen
                               N Ny cigarraffär i Malmö21:00 den 26 november 2007RockHolger
                                    N Ny cigarraffär i Malmö16:58 den 27 november 2007Smeddie
                                         N Ny cigarraffär i Malmö18:12 den 1 december 2007jappe
                                              N Ny cigarraffär i Malmö23:51 den 1 december 2007Puffarn
      N Ny cigarraffär i Malmö09:47 den 28 november 2007Puffarn
           N Ny cigarraffär i Malmö10:11 den 28 november 2007Fromberg
                N Funderar på att besöka....10:18 den 28 november 2007COJ
                     N Funderar på att besöka....11:36 den 28 november 2007Fromberg
      N Ny cigarraffär i Malmö18:26 den 8 december 2007Eken
           N Ny cigarraffär i Malmö15:58 den 9 december 2007Magnus (Gävle)
                N Ny cigarraffär i Malmö18:13 den 28 december 2007Jesper
      N Ny cigarraffär i Malmö13:26 den 13 december 2007Johan
      N Ny cigarraffär i Malmö19:39 den 8 januari 2008jappe
           N Ny cigarraffär i Malmö20:16 den 8 januari 2008Ouch
                N Ny cigarraffär i Malmö20:40 den 8 januari 2008Jörgen
                     N Ny cigarraffär i Malmö16:02 den 10 januari 2008Jesper