Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Bolivar coronas gigantes
Skrivet av: Jon
Tid: 2007-11-30 18:31:58

Hej alla cigarrälskare.
Köpte en låda Bolivar coronas gigantes med märkningen mars-06 i somras och undrar hur länge dessa bör lagras (alltså om det finns ett "rök tidigast"- datum). Jag har bara rökt denna cigarr en gång tidigare och upplevde den som ännu fylligare då, har fått uppfattningen att den var äldre. Jag fullkomligen älskar dessa nyare också men undrar alltså om det finns någon med erfarenhet som kan tala om för mig hur länge ni tycker att de ska lagras för att ge bästa smak. I nuläget har jag bara en liten humidor så någon långtidslagring av stort antal lådor är inte aktuellt men det är ändå bra att veta för en stor humidor är ett kommande måste. Vidare undrar jag om det fungerar att be om äldre lådor/lösa cigarrer vid beställning eller om man helt enkelt får nöja sig med som sänds, (kan ju tänka mig att alla skulle vilja ha de vällagrade om man själv fick bestämma) Slutligen vill jag åter tacka för ett mycket bra forum, ett utmärkt sätt att lära sig mer om den underbara cigarrvärlden. 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Bolivar coronas gigantes18:31 den 30 november 2007Jon
      N Bolivar coronas gigantes18:44 den 30 november 2007Ouch
           N Bolivar coronas gigantes13:48 den 1 december 2007Jon
                N Bolivar coronas gigantes14:54 den 1 december 2007Ouch
                     N Bolivar coronas gigantes15:04 den 1 december 2007Jon