CIGARRPRAT
Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N
Ämne: | En liten kommentar, plus en dito fråga... |
Skrivet av: | Bukfaçon |
Tid: | 2007-12-04 16:48:49 |
Det Pyro skriver är ju helt riktigt, men en närbesläktad fråga som jag själv suger på f.n. är den om det är olämpligt att blanda cellofanerade cigarrer med icke-cellofanerade. Jag tyckte nämligen att de nakna pinnarnas täckblad verkade ta stryk av cellofanet på de "klädda" cigarrern. (Iaf. om man som jag har flera humidorer av schatull-typ fyllda till brädden med singlar av alla de olika slag...) Så nu har jag den ordningen att nakna cigarrer i en humidor, de med cellofan i en annan. Sedan gjorde jag dessutom insikten att cigarrer utan cellofan inte skall förvaras i alltför djupa humidorer. Vill man ha en pinne i botten blir det ett jäkla plockande, som säkert inte är bra det heller. Håhåjaja, alltid har man nåt att oroa sig för! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() B PS Förresten Freddan, det finns inga korkade frågor. Antingen ställer man frågan och framstår som korkad i 5 minuter, eller så ställer man inte frågan och förblir korkad i resten av sitt liv... ![]() |
Ämne | Tid | Skrivet av |
N En liten undran? | 11:42 den 4 december 2007 | Freddan |
N En liten undran? | 12:12 den 4 december 2007 | Pyro |
N En liten undran? | 12:26 den 4 december 2007 | Freddan |
N En liten kommentar, plus en dito fråga... | 16:48 den 4 december 2007 | Bukfaçon |
N En liten undran? | 16:57 den 4 december 2007 | Murre |
N En fråga tillbaka | 17:20 den 4 december 2007 | Ouch |
N En fråga tillbaka | 17:27 den 4 december 2007 | Bukfaçon |