Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: En liten kommentar, plus en dito fråga...
Skrivet av: Bukfaçon
Tid: 2007-12-04 16:48:49

Det Pyro skriver är ju helt riktigt, men en närbesläktad fråga som jag själv suger på f.n. är den om det är olämpligt att blanda cellofanerade cigarrer med icke-cellofanerade. 

Jag tyckte nämligen att de nakna pinnarnas täckblad verkade ta stryk av cellofanet på de "klädda" cigarrern. (Iaf. om man som jag har flera humidorer av schatull-typ fyllda till brädden med singlar av alla de olika slag...)

Så nu har jag den ordningen att nakna cigarrer i en humidor, de med cellofan i en annan. Sedan gjorde jag dessutom insikten att cigarrer utan cellofan inte skall förvaras i alltför djupa humidorer. Vill man ha en pinne i botten blir det ett jäkla plockande, som säkert inte är bra det heller.

Håhåjaja, alltid har man nåt att oroa sig för! Är det inte tulltanten, så är det tobaksbaggen, eller fuktigheten, eller täckbladen... Nä, jag oroar mig inte längre, jag röker och njuter i hög takt!

B

PS Förresten Freddan, det finns inga korkade frågor. Antingen ställer man frågan och framstår som korkad i 5 minuter, eller så ställer man inte frågan och förblir korkad i resten av sitt liv...


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N En liten undran?11:42 den 4 december 2007Freddan
      N En liten undran?12:12 den 4 december 2007Pyro
           N En liten undran?12:26 den 4 december 2007Freddan
                N En liten kommentar, plus en dito fråga...16:48 den 4 december 2007Bukfaçon
                     N En liten undran?16:57 den 4 december 2007Murre
                     N En fråga tillbaka17:20 den 4 december 2007Ouch
                          N En fråga tillbaka17:27 den 4 december 2007Bukfaçon