Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Med nöje!
Skrivet av: Olle GBG
Tid: 2007-12-16 23:55:06

Hej,

Jag skulle helt klart rekommendera Griffins, och classicserien, i det här fallet. Vet många oerfarna cigarrökare som uppskattat dessa, inklusive mig själv en gång i tiden. Kan fortfarande uppskatta en Griffins, som jag tycker håller hög och jämn kvalitet, och dessutom har bra med smak och arom utan att bli stygg för en otränad. Finns försås i många faconer, det är ju egentligen en fråga om personlig känsla vilken storlek som väljs. Själv tycker jag att perfecton är väldigt snygg, men kanske i minsta laget.

Ett annat säkert kort för den inte så inbitne brukar vara Davidoff, och då kanske Nr 2 som är len och fin. Vill man ha lite mer arom kanske 2000. Lyxigt men milt och fint är även specialfaconerna, tex Special T.

Jag skulle verkligen avråda från cubaner om jag ska utgå ifrån din beskrivning. Fortsätter du din cigarrkarriär kommer du dock med all säkerhet hamna i det underbara cubanska träsket, men jag skulle inte rekommendera det som inkörsport. Risken är stor att det blir en aning för mycket av det goda, att det upplevs starkt. Bland de dominikanska cigarrerna upplever jag det enklare att finna fina, milda, krämiga pjäser.

Jag röker nästan uteslutande cubanskt, men tycker att jag fått bäst hitrate med dominikanskt när det gäller att på bästa sätt demonstrera för en oinvigd vad det är för härligt vi egentligen sysslar med


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Hjälp en newbie att välja njutning för jul/nyårsnatten.22:23 den 16 december 2007Daniel
      N Hjälp en newbie att välja njutning för jul/nyårsnatten.22:50 den 16 december 2007Magnus (Gävle)
      N Bums iväg...22:53 den 16 december 2007COJ
           N Bums iväg...23:17 den 16 december 2007Lars
      N Med nöje!23:55 den 16 december 2007Olle GBG
      N Hjälp en newbie att välja njutning för jul/nyårsnatten.03:42 den 17 december 2007mkz
           N Hjälp en newbie att välja njutning för jul/nyårsnatten.19:14 den 17 december 2007Olle GBG
                N Hjälp en newbie att välja njutning för jul/nyårsnatten.19:33 den 17 december 2007mkz
                     N Hjälp en newbie att välja njutning för jul/nyårsnatten.19:43 den 17 december 2007Olle GBG
                          N Hjälp en newbie att välja njutning för jul/nyårsnatten.20:10 den 17 december 2007mkz
                               N Hjälp en newbie att välja njutning för jul/nyårsnatten.16:14 den 18 december 2007leffe
                                    N Hjälp en newbie att välja njutning för jul/nyårsnatten.11:39 den 20 december 2007Christian Persson
      N Hjälp en newbie att välja njutning för jul/nyårsnatten.15:12 den 19 december 2007Jesper
           N Underbart00:15 den 20 december 2007Daniel
                N Inköpen avklarade!11:29 den 23 december 2007Daniel (Kungsbacka)