Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Adorini Humidor och....?
Skrivet av: Joakim Ö
Tid: 2007-12-31 02:39:34

Hejsan!

Som nybliven "carscoronan" vill jag säga hej och tack för en utmärkt sida att läsa timmatal på

Nå åter till ämnet. Har nu vintertid funderat på om jag skulle ha en ny humidor då jag förmodligen kommer att beställa rätt mycket cigarrer framöver samt att en kusin har varit på Kuba, vad det nu kan innebära  

Har kollat här på forumet och kommit fram till att det tidigare helt (för mig) okända märket Adorinis humidorer funkar helt okej OM man byter till beads 65% Rh


Humidoren jag har tänkt är denna 
www.humidordiscount.se/Humidorer_Adorini/Firenze.html


Efter att jag har läst/sökt här på forumet har jag förstått att "Premium uppgraderingen" med Deluxefuktaren är rätt värdelös, men att deras hårhygrometer är helt okej. Tänkte därför lägga till en sådan i beställningen.


Eller finns det något bättre alternativ till den hygrometern? 


OCH nu till det största problemet, fuktaren...
Som jag skrev tidigare så verkar Beads det man ska ha för att fukta sin humidor. och det är det jag hade tänkt göra, varför ändra på en välbeprövad metod? 


Hur går man till väga för att arbeta med beadsen? 
Har sett denna på deras hemsida som verkar rätt intressant. Är den förstor/ förliten för den humidoren jag har valt? 

www.heartfeltindustries.com/proddetail.asp?prod=AH%5F1%5F65


Häller man bara ner det destillerade vattnet på den och hur mycket?
Och vart köper man destillerat vatten ifrån?
har kört med kranvatten förr, och har förstått att det inte är så jätte bra...


Sen har jag förstått budskapet med att man alltid köper förliten humidor, men jag tänkte Helgradera mig redan från början och införskaffa mig en plastidor från hammarplast från CO som ett komplement. Vad ska man ha för form på beadsen i den? och vilken storlek är lämplig, den ska ju inte vara klumpig och gärna få plats i garderoben men fortfarande itne vara för trång. 


Tack på förhand!! 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Adorini Humidor och....?02:39 den 31 december 2007Joakim Ö
      N Adorini Humidor och....?09:37 den 31 december 2007elBeppo
      N Adorini Humidor och....?10:08 den 31 december 2007CTT
           N Adorini Humidor och....?11:18 den 31 december 2007Ouch
                N Adorini Humidor och....?12:53 den 31 december 2007Joakim Ö
                     N Adorini Humidor och....?14:02 den 31 december 2007Ouch
                          N Destillerat vatten/batterivatten?14:20 den 31 december 2007Ola
                               N Destillerat vatten/batterivatten?18:01 den 1 januari 2008Daniel P
                                    N Batterivatten är oftast...20:43 den 1 januari 2008Pyro
                          N Adorini Humidor och....? Nästan klart nu15:23 den 31 december 2007Joakim Ö
                               N Adorini Humidor och....? Nästan klart nu17:10 den 31 december 2007Ouch
                                    N Adorini Humidor och....? Nästan klart nu09:39 den 2 januari 2008Pär J.
                                         N Adorini Humidor och....? Nästan klart nu14:18 den 2 januari 2008Lasse C
                               N Adorini Humidor och....? Nästan klart nu21:32 den 1 januari 2008Daniel Z-S
                                    N Adorini Humidor och....? Nästan klart nu22:20 den 1 januari 2008Ouch
      N Adorini Humidor och....?10:38 den 31 december 2007Lars