Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Cigarrer i Sydney - Jo visst!
Skrivet av: Jonke
Tid: 2008-01-06 11:04:32

Tommi det blev ingen taxfree för mig. Hade för lite tid. Dessutom är Davidoff dyr även utan skatt. På Changi (flygplatsen i Singapore) fanns det en hel del kubaner men även här hade jag lite för ont om tid. Det var inte heller speciellt bra priser.

I Sydney var utbudet överraskande bra. Priserna var som beräknat normalt höga på kubaner.

Jag hittade en väldigt seriös butik på Martin Place. Nere under torget fanns det en del butiker och på Bogarts köpte jag en Punch Punch och en Bolivar Belicosos Finos. 26 resp 31 AUD, vilket kanske är i överkant men det var den första butiken jag hittade och jag ville ha någonting till nyår. Australiska dollarn låg strax under 6 SEK när jag var där.

Senare upptäckte jag att på övre våningen i Paddy Market fanns en handlare med bättre priser och hyffsat utbud. Han tog 20 AUD för Punch Punch så det blev några extra där. Köpte även på mig en Partagas Serie D N.3 Edition Limitada 06 som smakade mums. På bottenvåningen av Paddys fanns det också en handlare med rätt stort utbud.

På Darlinghurst Road i Kings Cross fanns det två små butiker varav den ena hade ett riktigt stort utbud och jag köpte Romeo Y Julietta Belvedere av honom när jag en kväll kände behovet av en sista garre och inte ville springa tillbaka till hotellet.

I Darling Harbour ligger en fantasktisk bar med utsikt över hamnen. Namnet på baren, Cohibar, visar vad som finns i humidoren. De har ett stort utbud av kubaner även vid sidan av Cohiba. Priserna var dock inte billiga. 36 AUD för Siglo III får väl ändå räknas till normalt.

I Sydney finns det med andra ord gott om cigarrbutiker men det kostar som vanligt när det kommer till kubaner. Hittade några butiker som förde Torano Nic. men priserna var inte som i USA.

Det var trevligt att få puffa i värme under jul och nyår. Något jag inte är bortskämd med från tidigare firanden uppe i Umeå.

/Jonas


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Cigarrer i Sydney10:08 den 12 december 2007Jonke
      N Cigarrer i Sydney12:02 den 17 december 2007Tommi Gitarrman
           N Cigarrer i Sydney - Jo visst!11:04 den 6 januari 2008Jonke