Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Kul anekdot
Skrivet av: Magnus (Gävle)
Tid: 2008-01-10 10:23:58

En liten notis från Svenska dagbladet. Sanningshalt och sånt lämnar jag åt betraktaren att bedöma, men kul är det i alla fall:

Rökte inte – fick sparken

Publicerat: 10 januari 2008, 08:53

När tre av de anställda ville införa en rökfri arbetsplats fick ägaren nog – han sparkade alla tre. "Alla klagar på rökare nu för tiden. Det är dags för revansch", säger Thomas J på det lilla tyska dataföretaget i Buesum.


Den 1 januari införde Tyskland nya regler för rökning på barer, pubar och restauranger. Men fortfarande är det tillåtet för tyskar att röka på mindre arbetsplatser – och det är en regel som Thomas J tänker slåss för.

När tre av hans tio anställda på dataföretaget i Buesum ville införa en rökfri arbetsplats fick han nog och sparkade alla tre.

– Jag orkar inte med bråkmakare, säger han till tidningen Hamburger Morgenpost, som citeras av nyhetsbyrån Reuters.

– Vi pratar i telefon hela tiden och det är helt enkelt lättare att arbeta när man röker. Alla klagar på rökare nu för tiden. Det är dags för revansch. Hädanefter kommer jag bara att anställa rökare, fortsätter han.

/magnus


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Kul anekdot10:23 den 10 januari 2008Magnus (Gävle)
      N Kul anekdot13:59 den 10 januari 2008Xnarpom
           N Kul anekdot14:30 den 10 januari 2008Lars