Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Dags att utforska denna värld ordentligt
Skrivet av: Rockholger
Tid: 2008-01-25 10:21:28

Hej där ute alla puffarbröder och systrar....( för det finns väl systrar också?)
Har liten erfarenhet av det mesta i denna värld och hoppas på detta sätt utöka mina kunskaper.
Behöver helt enkelt röka många olika cigarrer för att bilda mig en uppfattning om vad som verkligen passar mig. Så jag undrar om det är nån som vill bli av med lite godbitar.
Smakpreferenserna är knapphändiga men det som är värt att nämnas är att jag verkligen gillar Padron 2000mad, RP -92 petit corona var mums, ERDM robusto oscuro satt fint, Punch oscuro likaså.

En liten lista har jag fått ihop. Där det finns maduro tror jag att det är att föredra även.
Faconerna ska helst vara i hanterbar storlek, typ Rotschild, robusto, corona, möjligen toro eller Lonsdale.
Styrka från medium och uppåt funkar, kanske dock inte de allra kraftigaste pjäserna (ännu).

Fuente
Bolivar (noncuban)
Camacho
Fonseca
Excalibur
HDM (noncuban)
Dark Sumatra
M. Guerrero
RP -90,-92,-99, sun grown
Oliva

Det finns säkert jättemycket mer så om ni har nån egen favorit ni tror skulle funka så kom gärna med förslag.
Jag har ännu inget att trada med så det är kontant betalning som gäller.

Och till alla er som ska på BASH#2 vill jag bara önska er en hur trevlig kväll som helst.
Själv befinner jag mig i Sälen och ska nog mest skotta snö eller nåt.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Dags att utforska denna värld ordentligt10:21 den 25 januari 2008Rockholger
      N Dags att utforska denna värld ordentligt11:54 den 25 januari 2008elBeppo
           N Dags att utforska denna värld ordentligt11:58 den 25 januari 2008Rockholger
                N Dags att utforska denna värld ordentligt13:16 den 25 januari 2008Magnus (Gävle)
                     N Dags att utforska denna värld ordentligt13:46 den 25 januari 2008RockHolger