Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Cigarrhelg
Skrivet av: David L
Tid: 2005-01-29 20:35:37

Minus femton i går kväll. Jag och barndomsvännen dristade oss till ett skarpt test av våra nya sovsäckar. Efter flertalet fjällvandringar under åren har vi lärt oss att en sovsäck aldrig kan bli för varm eller för lätt. Då vi ansåg oss ha hittat den perfekta avvägningen för våra behov kunde vi inte låta bli att prova dem den kalla natten till lördag. Våra bättre hälfter sov inomhus, beredda på att ringa psykakut medan vi håriga karlar sov utomhus i snön i våra säckar. Medan vi blickade mot en absolut stjärnklar himmel inlindade i dun med en del av ansiktet synligt blossade vi på varsin Partagas Petit Corona. Sovsäckarna visade sej hålla vad de lovat och vi sov ovaggat hela natten och morgonen välkomnades med varsin OF Chico Cameroon. 

Lördagskvällen pågår som bäst, jag skulle bara kolla upp tågtider till morgondagens hemresa för mina gäster och Skånetrafikens hemsida är ju så slö

Nyss avrökt är en Hoyo de Monterrey DC för både mej och min vän. Damerna ville ha något mindre och har just trakterats med Davidoff no 3 och med lite tur har vi nog dragit med dem i fördärvet

Eftersom jag anser avsaknad av Maduro lika allvarligt som att sakna en nära vän eller släkting kommer aftonen att avslutas med The Griffins 500 Maduro. 

Nu skall jag underhålla mina gäster och övertala dem att röka mer


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Cigarrhelg20:35 den 29 januari 2005David L
      N Cigarrhelg13:34 den 30 januari 2005per
           N Cigarrhelg10:32 den 31 januari 2005Martin CCR
                N Cigarrhelg10:51 den 31 januari 2005David L
                     N Cigarrhelg15:37 den 31 januari 2005Jörgen Lindeberg