Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Håller verkligen plastidoren fukten?
Skrivet av: JesperL
Tid: 2005-01-31 19:05:24

Hejsan!

Jag har följt forumet ett tag nu men har ännu inte haft nåt vettigt att skriva och därför hållt mig i skymundan

Ska göra mitt första inköp av bättre pinnar nu i veckan och ska därför bygga en plastidor så jag har nånstans att förvara dem. Frågan är nu ifall en plastidor verkligen behåller fuktigheten på samma sätt som en inklädd i trä, då trät - om jag förstått det rätt - i sig bevarar fuktigheten. 

Som Peter Holm skriver på sin site "Man bör då låta cigarrerna ligga kvar i dom trälådor dom levererades i, eller kanske be den lokala tobaksaffären om några tomma cigarrlådor för ändamålet"; detta bör väl vara för att lådorna i sig bidrar till fuktigheten. Dock tror jag inte att jag kommer ha möjlighet att få med några lådor, alltså inget trä som kan bidra till fuktigheten. Måste jag vidta några andra åtgärder för att det ska funka då?

Och en avslutande fråga: måste jag sätta igång plastidoren långt innan jag kan lägga i dom eller räcker det med några dagar?

Tack på förhand, Jesper


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Håller verkligen plastidoren fukten?19:05 den 31 januari 2005JesperL
      N Skrynkliga cigarrer17:06 den 1 februari 2005Kenneth G
           N Skrynkliga cigarrer18:51 den 1 februari 2005COJ
      N Håller verkligen plastidoren fukten?19:14 den 31 januari 2005RichardT
      N Håller verkligen plastidoren fukten?19:21 den 31 januari 2005Harald
           N Håller verkligen plastidoren fukten?19:29 den 31 januari 2005Harald
      N Håller verkligen plastidoren fukten?19:22 den 31 januari 2005Pyro