Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Gran canaria, en skattkista för cigarrälskar'n!!!
Skrivet av: Heden
Tid: 2008-03-02 22:45:19

De är som att hitta en välfuktad premium i en GBkiosk!!!!   

Var nere på Gran canarie med familjen nu på sportlovet och vilade upp mig, jag hade självklart planerat att köpa lite garrar i tax-freen men hade inte tänkt på om canarieöarna gjorde handrullade cigarrer direkt. 

Jag hade innan vi åkte reflekterat (i en microsek) över att öarna ligger på hyffsad bra breddgrad för att få fram bra tobak, men på det hela taget låg min fokus efter taxfreen på allt annat än cigarrer. 
    En dag hyrde vi bil och skulle åka in till Las Palmas (typ huvudstad) för att shoppa och dyl...  då vi stannar på en shellmack för att tanka, när vi går inn för att betala soppan å ite annat så lägger jag märke till den lilla humidoren bakom disken. 
    cirka 70 på mätarn, och eftersom att jag ser storlekar som robustos, coronas, lonsdales och va som tycks vara churchills. slänger jag ur mig till grabben bakom disken. "are those handmade?"

Jag väntade mig inget kvalificerat svar, hehe knappt ett svar...      Fast det fick jag, ibland säger skäster mer än tusen ord...

Han pekade ut genom rutan till höger och jag ser rätt ut på en gigantisk cigarr odling. ni sm följer cigarcinema på cigaraficionandos hemsida vet hur en bra cigarrodling ser ut. Ja är svaret-den såg så ut. och inte nog med det, som om det var ett roligt skämt i en film kommer en grabb in med några lådor och säger "Grego, aqui!" och mannen bakom disken börjar packa ur cigarrerna omgående och ger mig en. hahaha!  jag kände mig som David Savonna!!! färsk som nybakat bröd lovar dig att det troppat ur den om ja klämde hårdare. 

Det var det roliga, sedan när jag röker den så konstaterar jag att den håller total världsklass, kan inte säga att jag rökt en godare cigarr. och jag har rökt en monte No2 från 94:a... ni kan säkert räkna ut att den var handrullad.  Lägg detta namn på minnet!!!  El Duque de Canarias
hehe...  cigarren kosta  3.7 euros... nästan vidrigt... heh...   

Bevittna också bekantskap med den mer officiella puron Condal, väldigt fin den med. lite dyrare dock. båda dessa cigarrmärken kom från Canarieöarna och var då också oförskämt billiga.  de gamla goda märkena var också billiga men inte så att veckopängen räkte...  ha detta i åtanka nästa gång ni åker till Canarieöarna!!!!  MVH  Heden!!! 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Gran canaria, en skattkista för cigarrälskar'n!!!22:45 den 2 mars 2008Heden
      N Gran canaria, en skattkista för cigarrälskar'n!!!22:52 den 2 mars 2008Ola