Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Quintero (Cuba) Brevas - Mina egna kommentarer och betyg
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2008-03-03 20:35:38

En snabb dokumentering av den jag fick av David L 2006-12: 

Röktid: 35-55 minuter. 

Kommentar: Massor med grädde och mandel direkt från start. Brinner rakt och lämnar en svartvit aska som hänger kvar bra, trots att det lär vara hackad inlaga, ej longfiller. 

Betyg: Plus för brandegenskaper, konstruktion och grädden, minus för avsaknad komplexitet. Jag ger denna cigarr en stark trea av fem möjliga. 

---[ Övrig info: ]-------------
gdegraaff.com: 
"
This is one of the few brands of Habanos not born in the Cuban capital, for it was registered between 1924 to 1940 by Agustín Quintero, in Cienfuegos,, one of the most beautiful and prosperous cities of the southern coast of Cuba.

Quinteros himself sorted the best harvests in the plantations of the zone of Remedios, in the central part of the island. Undoubtedly, Quinteros is a young but very competitive Habano
"

polarcigar.se: 
"
Inlagan är gjort på "shortcut" dvs hackad tobak
"


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Quintero (Cuba) Brevas - Mina egna kommentarer och betyg20:35 den 3 mars 2008Daniel P
      N "En stark trea...22:35 den 4 mars 2008Bukfaçon
           N Möjlighet till inköp i Sverige?08:58 den 5 mars 2008Daniel (Kungsbacka)
                N Möjlighet till inköp i Sverige?09:55 den 5 mars 2008TJ
                     N Möjlighet till inköp i Sverige?17:17 den 5 mars 2008leffe
                          N Möjlighet till inköp i Sverige?22:29 den 5 mars 2008Ouch
      N Quintero (Cuba) Brevas - Mina egna kommentarer och betyg00:30 den 6 mars 2008Tommi Gitarrman