Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Äntligen vår...
Skrivet av: Tullgren
Tid: 2008-03-24 14:37:17

-2,7 på termometern, sol på balkongen. ÄNTLIGEN kan jag påbörja min cigarrsäsong på balkongen tänkte jag. Gjorde ett djupdyk i humidoren och fastnade för en Victor Sinclair Bohemian Maduro. Vet inte riktigt varför men så blev det. Väl ute på balkongen var det JÄTTEskönt. Solen värmde, fåglarna kvittrade barnen lekte i den lilla snön som finns. Men sen... 

Cigarren visade sig vara rullad av nån förymd drogmissbrukare som måste ha hamnat som besökare på en cigarrfabrik av misstag och försökt rulla till sig nått rökbart. 

Xikartändaren frös. Samma sak gjorde fåglarna och mina fingrar. Helvete vad det kan bli snabbt kallt. Så där satt man med ett hopknycklat tobaksblad i truten. Som om det inte vore nog så började det blåsa... Trevligt med aska som far omkring bland krukor, läskbackar och diverse annat bråte som man tydligen skulle förvara på balkongen.

Faen att det skulle bli såhär. Kommer nog att dröja ett tag till innan det blir en ny sittning...

Förresten det är inte lätt att skiva med fingrar som inte går att böja...
//kalle


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Äntligen vår...14:37 den 24 mars 2008Tullgren
      N Äntligen vår...21:01 den 24 mars 2008higgins
      N Äntligen vår...14:47 den 24 mars 2008RockHolger
      N Äntligen vår...17:30 den 24 mars 2008Christian Persson
           N Äntligen vår...18:10 den 24 mars 2008Tullgren