Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Kolla detta!!!
Skrivet av: David L
Tid: 2005-02-03 23:25:39

Fantastiskt! 

Jag vet att det finns idéer, framför allt hos Bosse på Almtorget i Malmö, om att samla pip- och cigarrökare under samma tak på något vis. 

Själv är jag, likt COJ, ingen föreningsmänniska men ser framför mej hur svårt det kommer att bli att få puffa i annan miljö än hemma om ett halvår. Efter att ha sett dessa bilderna och, inte minst, Carlcoronas lika inspirerande bilder så känns det som om det är dags att göra något lite varstans i landet. 

Kan möjligen tobaksindustrin hjälpa oss med sponsring? Kan man starta studiecirkel i cigarrökning eller sommelierens ädla ämbete? Själv har jag drivit och medverkat i mängder av rockbandsstudiecirklar under det glada 80-talet. Éftersom 2000 talets nya stjärnor lagar mat i TV, eller t om live, så kan det väl inte vara fel att förkovra sej i det som hör en förträfflig måltid till; den goda avecen och cigarren? Vinprovarcirklar finns ju redan. 

Är det studieförbunden som kan hålla oss under armarna med bidrag till lokalhyror och dylikt medan staten gör vad de kan för att krympa arbetsmarknaden för duktiga restauratörer?


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Kolla detta!!!22:52 den 3 februari 2005COJ
      N Kolla detta!!!15:23 den 4 februari 2005Drogen
           N Kolla detta!!!15:49 den 4 februari 2005wilfried
      N Kolla detta!!!22:56 den 3 februari 2005Erik_XV
      N Kolla detta!!!23:25 den 3 februari 2005David L