Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Vattenpipors Rening Och Njutning!
Skrivet av: Rebel Rob
Tid: 2005-02-06 13:58:38

Jag har provat vattenpipor under en tripp i egypten och senare även härhemma. Jag finner det rätt rofyllt att stilla puffa på en pipa, spela lite backgammon och dricka kryddstarkt arabiskt kaffe ur små koppar. 

I egypten hade varje kafe och restaurang egna tobaksblandningar och man kunde se personalen stå och mixa tobak och smaksättare för hand. Det verkade vara ett kladdigt jobb. Men gillade man ställets tobak så kunde man alltid köpa med sig en påse hem.

Tobakens rök renas inte nämnvärt i vattnet men kyls dock. Kylningen leder till en sval frisk rök utan irritation vid halsbloss. Dock är tobaken väldigt nikotinsvag.

Tobaken brinner inte såsom tex piptobak, den ligger under ett lager med träkol och värms bara sakta upp. Nuförtiden har jag sett att det verkar vanligt med tobak inslagen i perforerad aluminiumfolie och sen lägger man något som liknar en meta-tablett ovanpå. Lite tristare då pysslet med justeringen av kolen, tobaken etc är en del av njutningen. Kol är dock lite opraktiskt då man först måste tända på den separat sas.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Afrika08:45 den 6 februari 2005Johan
      N Afrika,,,-apple tobaco11:17 den 6 februari 2005GöranG
           N Afrika,,,-apple tobaco12:55 den 6 februari 2005Jocke
                N Afrika,,,-apple tobaco13:07 den 6 februari 2005GöranG
                     N Angående vattenpipa13:16 den 6 februari 2005Pyro
                          N Vattenpipors Rening Och Njutning!13:58 den 6 februari 2005Rebel Rob
      N Afrika15:50 den 6 februari 2005mobboegil
           N Afrika20:56 den 6 februari 2005Crona
                N Jag vet19:02 den 7 februari 2005COJ
                     N Jag vet inte heller men....23:56 den 8 februari 2005MK
      N Inga mer kända cigarrer...21:55 den 8 februari 2005Kenneth G