Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: 10-års jubileum!
Skrivet av: Kenneth G
Tid: 2004-06-30 19:50:01

Inte för carlcorona, men väl för mig och min fru. För 10 år sedan, veckan efter midsommar deltog vi i den traditionella Lummelunda-veckan med Sveriges Speleologförbund. Årets projekt var att med hjälp av specialtränade grottdykare (vi) komma in ytterligare en bit i grottan, och eftersom min fru året innan upptäckt den nya delen i fossila systemet gjorde vi en stöt där. Det kunde gått illa, eftersom Gisela halvvägs igenom en vattenfylld grottgång trasslade in sig i ledlinan hon höll på att lägga, men allt gick bra till slut - Radio Gotlands reporter som direktsände just då vid vår ytradiokommunikation fick dock ett "scoop"...
Nåja - för att göra en lång historia kort så är det bra för parbildningen att gemensamt släpa dykarutrustning någon km genom trånga ler- och vattenfyllda gångar!

Nu är hjortsteken i ugnen och Gisela håller på att lägga lilleman, så vi ser fram emot en trivsam kväll. Få se vilken cigarr jag tar (återkommer). Ett litet stygn av dåligt samvete finns det väl när vi tänker på de arma stackare som är i Lummelunda just nu för att göra årets framstöt. Nåja - vi får väl åka dit nästa år igen...

--Kenneth


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N 10-års jubileum!19:50 den 30 juni 2004Kenneth G
      N Stort GRATTIS! n/t19:59 den 30 juni 2004COJ
      N Grattis! n/a20:03 den 30 juni 2004Jonas
      N Gemensamt intresse08:03 den 1 juli 2004Drogen