Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Fredag på egen hand
Skrivet av: David L
Tid: 2005-02-25 22:23:43

Ledig dag, fixat på huset, tvättat och städat. Efter dagar av nederbörd och blåst klarnade det upp och blev några plusgrader vilket inspirerade mej till att hämta upp grillen ur källaren. 

Grannen kom ut och galenförklarade mej med en överflödig kommentar om att det fortfarande var vinter och snö på marken. Samme granne anser f ö att cigarrökning är något konservativa stofiler i pilsnerfilmer ägnar sej åt. Vem har egentligen problem med den mentala hälsan?

Då fredagskvällen skulle inledas i ensamhet för att senare anslutas till afterworkande vänner unnade jag mej lite lyx i form av en rejäl skiva oxfilé på grillen. Sås fixades till på de sista kantarellerna i frysen. Förrätt kändes överflödigt, jag tog en liten Jameson, snäll och mild Irländare med mycket vatten till medan maten blev klar. 

En halvflaska Amarone från 1998 som fått ligga och samla damm länge nog korkades upp. Vinet var fantastiskt; fruktigt, kryddigt med inslag av körsbär och russin som väl tog upp både kantarell och kött. 

Desserten blev en kopp Illy med en ruskigt kaloristinn liten tryffel.

Kronan på verket: Hoyo de Monterrey Double Corona och en jättekupa Calvados Boulard XO.

Nu borde jag egentligen gå och möta afterworkarna med fickorna fulla av billigt röka men det känns som om min kväll redan är fullbordad


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Fredag på egen hand22:23 den 25 februari 2005David L
      N Fina Fredag10:08 den 28 februari 2005Martin CCR
      N Fredag på egen hand22:31 den 25 februari 2005Robin Z
      N Nidbilder Av Cigarrökare!23:49 den 25 februari 2005Rebel Rob
           N Nidbilder Av Cigarrökare!10:03 den 26 februari 2005Robin Z
                N Härlig fredag i alla fall..11:00 den 26 februari 2005GöranG