Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: När & Fjärran...
Skrivet av: David L
Tid: 2005-03-09 20:56:40

...skickade unge tantfavoriten Vigor till Kuba i kvällens program. I tron om att få se åtminstone något cigarrelaterat tittade jag. 

Döm om min förvåning och besvikelse när det enda i cigarrväg som visades var en solande tjej med tänd cigarr och en väldigt skäggig man med otänd cigarr i munnen. Inga studiebesök på fabrik, inga inköp av vare sig auktoriserade som mer kreativa handlare. Bara en trött kommentar om att det enda man kunde köpa med sej hem från Kuba var rom och cigarrer. Vad Vigor gjorde var att besöka en resort, träffa kompisar och försöka dansa salsa. Han försökte däremot inte ens röka en bra cigarr. 

Är det jag som kverulerar eller har jag rätt att känna mej blåst på tio minuter av mitt liv? Är det fler än jag som lider med såväl reporter som producent som inte inser vilka möjligheter till njutning och konsumentupplysning som stod till buds under denna arbetsgivarfinansierade resa? Är det bara jag som anser det vara snudd på bedrägeri att inte visa åtminstone ett litet klipp från en cigarrfabrik?


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N När & Fjärran...20:56 den 9 mars 2005David L
      N När & Fjärran...21:01 den 9 mars 2005Drogen
           N När & Fjärran...22:04 den 9 mars 2005Robin Z
                N När & Fjärran...22:49 den 9 mars 2005Henrik G
                N När & Fjärran...22:50 den 9 mars 2005Henrik G
      N När & Fjärran...23:03 den 9 mars 2005MattiasA
           N När & Fjärran...08:17 den 10 mars 2005Kron