Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Cigarrjämförelse
Skrivet av: Rebel Rob
Tid: 2005-03-14 12:18:41

Macanudo Maduro Hyde Park är en mycket mild cigarr. Den liknar varken RyJ eller Montecristo på något sätt. Men i mitt tycke är den en perfekt cigarr till lättare mat och dryck samt alltid vacker och välgjord. Smakrik trots sin mildhet.

The Griffins Toro har jag rökt mig igenom en halv låda men tyvärr, mycket mycket milda och faktiskt lite menlösa är mitt omdömme. Inget som gjorde att man höjde på ögonbrynen där. Bara varm luft.

The Padron däremot, ojojoj, är en mercedes bland cigarrer. Vackra välgjorda och himmelskt goda (i maduro). Speciellt efter lite lagring.

Ett litet (budget)tips är att prova (Padron) Delicias formatet i maduro, lika grova som churchill men lite kortare. Efter ett halvår är dessa små stinna smakbomber. Som får en att himla med ögonen. Undvik dock londres som faktiskt är aningen för tunna och skarpa i smaken. Jag har en halv låda som lagrats länge men ännu ej lugnat ner sig.

Förutom ovanstående skulle jag vilja rekommendera dig CAO anniversaire, Joya de Nicaragua, Punch Rare Corojos samt Trinidad. De är alla i min mening något av det bästa Atlantic har att erbjuda.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Cigarrjämförelse11:22 den 14 mars 2005Henrik
      N Cigarrjämförelse11:39 den 14 mars 2005FA
      N Cigarrjämförelse11:51 den 14 mars 2005MattiasA
      N Cigarrjämförelse12:18 den 14 mars 2005Rebel Rob
           N Cigarrjämförelse13:10 den 14 mars 2005Henrik
           N Cigarrjämförelse16:04 den 14 mars 2005Stenis
      N Cigarrjämförelse11:38 den 14 mars 2005David L