Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: En bra fredagseftermiddag..
Skrivet av: MattiasA
Tid: 2005-03-18 15:25:07

Ibland dyker såna där oväntade guldkorn upp i vardagen, och idag var verkligen en sån dag.

Var på jobbet i svinottan för att kunna försöka smita före semestertrafiken norrut när en av mina kollegor kommer förbi. Hon är sporadisk cigarrökare och vi har väl pratat lite cigarrer fram och tillbaka tidigare.

Nu visade det sig att hennes syster (tror jag) just kommit tillbaka från Trinidad där hon av en slump snubblat på ett litet skjul där det satt en man och rullade cigarrer. Systern köpte några nyrullade och gav två till min kollega. Tyvärr hade hon ju själv ingenstans att lagra dessa så hon frågade om jag hade lust att röka en cigarr på lunchen.

Sagt och gjort; vi promenerade över till SAS Radisson som ligger i närheten och slår oss ner i lobbyn. Hon plockar fram en sned och vind lite grovhuggen träask där det ligger två ordentliga churchills med enkela röd/vit/svarta gördlar med texten "Tavaco - handmade in trinidad & tobago". 
Lite torra eftersom de förvarats i låda med plastpåse runt i två veckor sen rullningen.

Jag hade bara min tändarinbyggda bulletcutter åp mig så jag gör tre överlappande hål i den lätt knastriga cigarren. Tyvärr så tar det annars felfria ljusa täckbladet lite skada, men inget kritiskt.

Det var en relativt mild gräddig cigarr med en aning gräsig pepprighet som inte var helt oäven. Detta är min absolut första "färska" cigarr så jag vet inte riktigt vad man ska vänta sig.

Draget var lätt, förmodligen pga att de var aningen torra, men askpelaren var rena betongen. Jag bröt av min första efter knappt 3 cm och då var den fortfarande solid som berget.

Jag kan väl säga att lunchen drog ut en aning på tiden, men å andra sidan är det inte varje dag man får en churchill på jobbet

Trevlig helg på er!