Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Tips på portvin
Skrivet av: David L
Tid: 2004-07-04 21:11:30

Jag är själv en anhängare av kombinationen dryck cigarr, vilken den än månde vara. Smaken är som bekant olika, vilket jag med glädje konstaterat många gånger. Portvin och cigarr är alltid en lyckad kombo, det gäller bara att hitta rätt. Förslagsvis ger du dej på jakt efter en Churchills LBV under nittiotalets mitt till något ur RyJ´s sortiment, varför inte en Churchill

Andra pålitliga leverantörer av god Port, som dessutom representeras mer än i specialsortimentsbutikerna, är Grahams och Taylors. 

Detta är ingen garanti utan en rekommendation. Sök efter LBV, late bottle vintage, eller rena vintage viner. Årgångar diskuteras alltid i sådana här sammanhang och det har sitt berättigande. Själv har jag aldrig blivit besviken på något av de mer exklusiva portviner jag druckit, särskilt inte när jag kombinerat dem med allt från Cohiba Siglo V till Macanudo Maduro. Portvin känns, för mej, väldigt allround till all sorts rök. Bara min synpunkt...


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Tips på portvin19:28 den 4 juli 2004Jonas
      N Tips på portvin19:56 den 4 juli 2004Kamelryttarn
           N Tips på portvin20:08 den 4 juli 2004Jonas
                N Tips på portvin21:11 den 4 juli 2004David L
                     N Tips på portvin15:13 den 5 juli 2004Mathias
                          N Tycker nog att det funkar fint...19:44 den 5 juli 2004COJ
      N Tips på portvin20:13 den 5 juli 2004Roger T
           N Grådask...22:11 den 7 juli 2004Kenneth G