Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: röken...
Skrivet av: el humo con humor...
Tid: 2005-04-22 22:38:41

Först och främst tack alla cigarrbröder. Tack för alla lärorika o fina inlägg på denna utomordentligt glädjefyllda sida av cigarrvänner.

Jag har sedan slutet av sextiotalet då jag fick gå och köpa enkla cigariller till min far hos den lokala tobakskiosken  varit i själen knyten till just doften av cigarr. När jag sedan blev lite äldre köpte jag för eget bruk en billig liten cigarill vid namn Matanzas som följde mig under flera år. Denna lilla vän tillverkades då i Sverige vid Frans Suell Cigars AB - Härnösand !!! av alla exotiska ställen... När jag sedan upptäckte världen (Mallorca) köpte jag oftast på taxfree butiken annat billigt som brun Grenaider som förgyllde tillvaron. Inte visste jag något om den stora världen och vad som fanns att tillgå där av riktiga cigarrer. Idag är jag frälst och har inga skrupler, jag tänder det bästa min lilla humidor kan bjuda på närhelst jag känner att jag behöver ge mig en extra liten glädjestund med min smakrika drog, Cigarren. Detta mina vänner är min kärleksförklaring till just Cigarr.
När jag läser alla tekniska och analytiska inlägg så bara gläds jag, vilka vänner jag har!!!
Något jag efterlyser är tankar kring samspelet mellan människa och cigarr. Jag upptäcker med mig själv att jag mår riktigt bra om jag många gånger är ensam med min cigarr. Just för att hitta den optimala kontemplativa formen, så att säga. Just nu kom jag på mig själv att jag och min vän Bolivar trivsdes så bra att bara finnas i munnen, utan att vila för mycket i askkoppen. Känslan av att förnimma röken i näsan innan jag drar in ett himmelskt moln i min mun är så fantastiskt. Men det känns inte som det är riktigt fint att "snaska" på sin vän, men så är jag. Ute bland "folk" känner jag att man måste sköta sig. Det vore kul att veta har andra förhåller sig i sitt högst privata förhållande till just "puffningen". Det är ju som bekant många gånger dyrbara pjäser som avfyras vilket kräver en respektfull behandling.
Avslutningsvis; svart rök ingen påve - vit rök ny påve - blå rök god cigarr ! 

eder vän "el humo"
ps var är brudarna?   


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N röken...22:38 den 22 april 2005el humo con humor...
      N Matanzas...17:05 den 25 april 2005Kenneth G
           N Matanzas...18:05 den 25 april 2005TJ
      N röken...00:07 den 23 april 2005TJ
           N färgen...15:23 den 24 april 2005Harald
      N röken...13:16 den 23 april 2005Lasse H
           N röken...20:00 den 23 april 2005el humo con humor...
                N röken...20:37 den 23 april 2005Jimmy Holmfeldt
                N röken...01:14 den 24 april 2005RobinZ