Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: GURKHA?
Skrivet av: Zippo
Tid: 2005-05-19 14:42:10

Vet inte om tråden egentligen syftar till Pre Castro eller Gurkha generellt.
Men här kommer en liten recension i alla fall.

Tände på en GURKA Master's select just med tanke på att göra en lite mer utförligare utvärdering av cigarren istället för fylleröket som senast ( se tidigare inlägg).

Började sessionen  med att begrunda det fina täckbladet som var ljustbrun till färgen, efter lite klämmande och kännande kunde jag konstatera att inga 
hårda/mjuka partier fanns utan cigarren verkade vara av fin fin kvalite.
Gördeln såg ju också väldans trevlig ut (om man nu gillar stora färgstarka gördlar).

Konstaterade bara att så långt så är detta en cigarr i min "smak"

Då var det dags att tända denna "snygging" och de första blossen var (enligt min smak) nästan lite för kryddiga men detta släppte efter bara några bloss 
för att sen övergå till något som kanske kan kallas för krämig smörkola med inslag av peppar.
Vid detta laget så var jag i himlen, vilken cigarr.
Medans den krämiga och rikliga röken virvlade runt i munnen så började jag att planera hur man skulle kunna förklara ett inköp av en hel låda av dessa fantastiska cigarrer för gumman.

Men ack den glädje som varar, nedtoningen av smakerna fortsatte så när jag var 2.5cm in på cigarren så hade den tappat all smak.
Smaken var nu närmast av karaktären varmluft och eftersmaken var lika med noll.

Konfunderat av hur en cigarr kan ändra karaktär så himla fort rökte jag vidare och konstaterade att en låda nog inte skulle komma på fråga.
När jag hade hunnit 4 centimeter in på cigarren så kom nästa överraskning.

Förmodligen så måste nån antiröktroll varit framme och stoppat in en hel höbal in i cigarren för utan förvarning så hade
ciagarren fått karaktär igen, men inte av den trevligare typen.
Nu var det en bitter grässmak som fyllde hela munnen.

Stod ut med detta i Ca 5 bloss för att sen förpassa cigarren till dom sälla jaktmarkerna.


Så det var en lite mer utförligare recension av en Gurkha, men observera att detta omdöme baseras på en cigarr. (själv så har jag tre kvar så vi får se)


Zippo


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N GURKHA?21:24 den 6 maj 2005Robin Z
      N GURKHA?19:11 den 9 maj 2005Zippo
      N GURKHA?21:37 den 6 maj 2005COJ
           N GURKHA?22:28 den 6 maj 2005Robin Z
                N Vilken CAO var din favorit?23:45 den 7 maj 2005Lennart
                     N Vilken CAO var din favorit?01:07 den 8 maj 2005Robin Z
           N GURKHA?22:33 den 6 maj 2005Robin Z
                N vilken site?21:58 den 8 maj 2005MK
                     N vilken site?22:56 den 8 maj 2005Robin Z
                          N vilken site?23:06 den 8 maj 2005Jonas
                          N OBS! OBS! OBS!23:22 den 8 maj 2005COJ
                               N OBS! OBS! OBS!23:26 den 8 maj 2005Peter CCL
                                    N OBS! OBS! OBS!23:47 den 8 maj 2005COJ
                                         N OBS! OBS! OBS!23:54 den 8 maj 2005Robin Z
                                              N OBS! OBS! OBS!00:49 den 9 maj 2005RichardT
      N GURKHA?14:42 den 19 maj 2005Zippo