Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Rock´n Roll cigarr?
Skrivet av: David L
Tid: 2005-05-20 19:24:17

Nästa helg återförenas mitt gamla rockband från gymnasiet. Vi har inte spelat ihop på över femton år och vissa av oss har inte setts på nästan lika länge. När det begav sej var vi unga, snygga och rökte cigg. Vår kroppsbyggnad var cigarrettens: lång, smal och oerhört blek. Vid 35+ röker ingen av oss cigg, bara jag njuter cigarr och några snusar. Våra kroppar däremot representeras just nu bäst av någon kort perfecto eller en robusto förutom det att det så vitt jag inte vet finns något bianco-täckblad.

I samband med detta unika event ska vi äta, dricka och röka gott och på min lott föll givetvis cigarrerna. Nu vill jag ha tips och inspiration från er. Hur skall jag frälsa dessa herrar, hur skall jag locka över dem till den mörka sidan? Budgeten är god, cigarrerna skall köpas i Sverige, priset är inte avgörande så länge vi håller oss under 200:- per garre.

Mina tankar har kretsat runt: Zino Platinum Chubby (lite för liten kanske), Davidoff Special R (lite för mesig och elegant) eller Cohiba Robusto (lite väl Rock´n Roll för de som inte nyttjar nikotin till vardags). Vidare funderar jag på om HdM DC (kuba) är för snobbig eller inte (den är ju stoor och med mycket smak utan att vara tokstark) och om det kaske skulle sitta rätt med en CAO av något slag (Tony Soprano är väl mer Gangsta än Rock´n Roll, men ändå...)

Tankar, förslag och idéer mottages tacksamt!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Rock´n Roll cigarr?19:24 den 20 maj 2005David L
      N Rock´n Roll cigarr?08:19 den 21 maj 2005Calle
      N Är själv gammal trummis...11:22 den 21 maj 2005Pyro
           N Tack för tipsen10:33 den 23 maj 2005David L
                N Tack för tipsen11:15 den 23 maj 2005Martin CCR
                     N Tack för tipsen11:18 den 23 maj 2005Robin Z
                     N Tack för tipsen12:59 den 23 maj 2005David L
                N Så var ett par till frälsta...09:45 den 2 juni 2005David L
      N Rock´n Roll cigarr?21:28 den 20 maj 2005Rabulisten
           N Rock´n Roll cigarr?21:44 den 20 maj 2005Mats B