Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Är själv gammal trummis...
Skrivet av: Pyro
Tid: 2005-05-21 11:22:09

... och uppskattade verkligen ditt inlägg! Jag blev snabbt nostalgisk och började tänka på mitt gamla band som under 10 år lirade egenkomponerad rock/jazz/funk, eller "gladporr" som en kritiker uttryckte sig.

Vi har haft många återträffar och jag har nästan alltid haft med mig cigarrer att bjuda på. Även om dessa gubbar är nikotinister och gamla rockers så reagerar de precis som andra nybörjare, dvs cigarerna ska vara smakrika, gärna snygga, inte för starka och inte för långa. Vidare tror jag man kastar pärlor för svin om man köper dyra cigarrer. Risken är ju att de ändå inte är tillräckligt lagrade för att kunna leverera fullt ut om man köper dem i butik och många ovana cigarrökare lägger ifrån sig cigarren redan efter halva längden. Jag skulle ta med mig två kortare varianter med lite olika karaktär för att öka chanserna att snärja kompisarna.

En Zino Platinum Scepter tror jag alla uppskattar men varför inte välja den trevliga figuradon Bullet i stället? Om du kan handla på Cigarrummet i Sthlm skulle jag rekommendera Flor de Selva, Del Campo eller La Rica. Är det Brobergs som gäller kanske Bundle Selection eller Joya De Nicaragua Blue Line kan vara lämpliga.

Om du trots allt vill satsa på premium- eller superpremiumcigarrer, se då till att få alla cigarer snoppade i butiken så att du kan kontrollera draget. Det finns inget som är tristare än att bjuda på en fin cigarr som har så dåligt drag att den knappt kan uppskattas ens av en erfaren cigarrökare. I denna kategori skulle jag välja AVO Domaine #20, Cohiba Siglo IV, HdM Epicure No. 2, RyJ Cedros de luxe eller Vegas Robaina Famosos.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Rock´n Roll cigarr?19:24 den 20 maj 2005David L
      N Rock´n Roll cigarr?08:19 den 21 maj 2005Calle
      N Är själv gammal trummis...11:22 den 21 maj 2005Pyro
           N Tack för tipsen10:33 den 23 maj 2005David L
                N Tack för tipsen11:15 den 23 maj 2005Martin CCR
                     N Tack för tipsen11:18 den 23 maj 2005Robin Z
                     N Tack för tipsen12:59 den 23 maj 2005David L
                N Så var ett par till frälsta...09:45 den 2 juni 2005David L
      N Rock´n Roll cigarr?21:28 den 20 maj 2005Rabulisten
           N Rock´n Roll cigarr?21:44 den 20 maj 2005Mats B