Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Rapport från Örebro
Skrivet av: Pyro
Tid: 2005-05-31 23:46:55

Satt på Bishops i Örebro från 18.00 till 23.00. Vi var trots omständigheterna ett mycket glatt gäng på sju ivriga cigarrökare och två stödjande öldrickare. En reporter från Nerikes Allehanda dokumenterade tillfället och fick lära sig lite om vad cigarrnjutning går ut på.

Själv inledde jag kvällen helt otippat med en C.A.O. Moontrance (vaniljcigarr!) som jag av misstag köpte på The Lobby i torsdags. Spetsen gav en intensiv sötma på läpparna (isch!) och aromen hade en tydlig ton av vanilj och kokos. Tobakssmaken var mild och ganska behaglig, förbränningen förstklassig. På det hela taget var det en helt ok smaksatt cigarr förutom den störande sötman som man hela tiden fick slicka av läpparna.

Till fotografens förtjusning drog jag sedan fram en Montecristo A som jag köpt från MK. Det var en härlig känsla att få tända och hålla en prestigecigarr av (bokstavligen!) groteska mått. Smaken däremot var inget att bli lyrisk över . Den hade den där typiskt kryddiga montecristokaraktären men var mycket mild (långtidslagrad!) och gav inte särskilt mycket rök. 

Som avrundning tände jag upp en Partagás Serie D No. 4 och blev återigen förvissad om att de i princip enbart levererar varm luft efter 1,5 års lagring!

Ingen riktig cigarrnjutning denna kväll med andra ord men ändå ett minnesvärt tillfälle i glada kamraters umgänge!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Vad jag gjorde...21:54 den 31 maj 2005Rabbe
      N Rapport från Örebro23:46 den 31 maj 2005Pyro
           N Rapport från Örebro23:48 den 31 maj 2005Robin Z
                N Rapport från Lund00:39 den 1 juni 2005Harald
                     N Rapport från Lund00:56 den 1 juni 2005Mats B
                          N Rapport från Malmö09:32 den 1 juni 2005Jörgen
                N Rapport från Örebro Förevigade...09:54 den 1 juni 2005Per R
      N Fler som "firade"12:43 den 1 juni 2005Rebel Rob
           N Fler som "firade"00:36 den 2 juni 2005Otto