Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Svar åt Gunnar S....
Skrivet av: Michael Jansson
Tid: 2005-10-02 13:02:52

Hmm, efter att ha gjort lite ytterligare efterforskningar själv så törs jag säga att de säljer förfalskningar (eller stöldgods). Jag hittade ett ställe på nätet där de säljer Cohiba Siglo VI för 90 USD per låda vilket väl inte känns som ett helt rätt pris. Länk nedan:

www.alibaba.com/manufacturer/13088446/Sell_Cohiba_Siglo_VI_Cuban_Cigars.html

Det finns en till test att göra som jag inte vet hur bra förfalskarna känner till så det kanske är dumt att lägga ut det här (men gissningsvis så känner de redan till det so what the heck). Om ni har tillgång till en UV-lampa (heter det väl, samma man belyser sedlar med) så kan ni prova att lysa på sigillet. Då skall en mycket tydlig flourescerande "sköld" framträda.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Varning för SoloCigar21:21 den 4 juli 2005Peter CCL
      N Varning för SoloCigar19:23 den 29 september 2005Michael Jansson
           N Varning för SoloCigar21:27 den 29 september 2005Peter (A) CCL Hällingsjö ej att för växla med Peter CCR och Peter A GBG
                N Svar åt Gunnar S....12:32 den 2 oktober 2005MK
                     N Svar åt Gunnar S....13:02 den 2 oktober 2005Michael Jansson
                          N Svar åt Gunnar S....15:05 den 2 oktober 2005MK
                               N Svar åt Gunnar S....20:59 den 2 oktober 2005Robin Z