Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Min erfarenhet av seconds
Skrivet av: MattiasA
Tid: 2004-09-22 15:32:36

Har hittills bara testat två sorter (Old Fashioned) men har två sorters Consuegras som ligger till sig just nu.

Old Fashioned #2 var efter en månad ingen större upplevelse, men när jag testade denna churchill i somras var det andra toner. Täckbladet hade mörknat till en mörkbrun marmorerad yta. Cigarren hade perfekt drag och smakade mycket bra. Lite söt molass-ton (utan att ta överhand) om jag minns rätt. Definitivt nåt jag skulle kunna köpa igen.

Old Fashioned #700 Maduro är däremot en annan femma. En second av Macanudo Maduro, som ser helt horribel ut. Knölig och ojämn. Gavs snabbt smeknamnet "Mr Hanky" av en kollega (ni som sett South Park vet vad som avses )
Har testat två av dessa och båda har haft dåligt drag och ganska intetsägande smak.

För lite mer info om Consuegras och vad de kan vara second av finns det info på denna site: m-a-t.com/cigars/connie.html

Antar att man får vad man betalar för när det gäller seconds. Vissa bättre andra sämre.

Antar att det finns de som vet mer om Seconds än jag, men detta är mina 2 cent.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N El Credito och El Credito14:00 den 22 september 2004Jörgen
      N El Credito och El Credito14:56 den 22 september 2004Jeeves
      N Min erfarenhet av seconds15:32 den 22 september 2004MattiasA
      N Sök på second(s)....19:04 den 22 september 2004COJ
      N El Credito och El Credito - International21:22 den 22 september 2004ntore
      N El Credito och El Credito, bra budgetval22:27 den 22 september 2004GöranG