Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Jag köpte mer cubanska cigarrer förr...
Skrivet av: COJ
Tid: 2007-09-25 09:52:00

Jag håller med Pyro, jag köpte mycket mer Cubaner före milleniumskiftet.
Men den stora dip i kvalitet som inträffade vid den tiden så upphörde detta nästan helt då jag vid ungefär samma tid fick upp ögonen för den mångfald av cigarrer som fanns på den Amerikanska marknaden, dessa cigarrer var dessutom i allt väsentligt av mycket högre kvalitet och mycket lägre pris.

Dock skall det erkännas att jag numera nästan uteslutande köper Cubaner då kvaliteten har blivit betydligt bättre, om än inte lika bra som det bästa från DR/Honduras/Nicagagua.
Men smaken ändar sig och just nu tilltalar Cubaner min smak mer än andra cigarrer så då står jag ut med vissa tveksamheter i kvaliteten sålänge det mest är av kosmetisk natur, men det måste vara bra drag och brandegenskaper.

Keep Puffing

COJ


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Ojämn kvalité på Habanos cigarrer...23:27 den 24 september 2007LGO
      N Ojämn kvalité på Habanos cigarrer...23:53 den 24 september 2007Henrik G
           N Ojämn kvalité på Habanos cigarrer...00:07 den 25 september 2007LGO
                N Jag köpte mer cubanska cigarrer förr...06:18 den 25 september 2007Pyro
                     N Man köper ju inte italienska bilar för kvalitén skull...08:00 den 25 september 2007Omega
                          N Man köper ju inte italienska bilar för kvalitén skull...12:42 den 25 september 2007Daniel P
                     N Jag köpte mer cubanska cigarrer förr...09:52 den 25 september 2007COJ