Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: beads + mesh i gammal fuktare. Hur gör man?
Skrivet av: Pyro
Tid: 2007-09-25 21:01:32

Hur du tar isär befuktaren beror på vilken sort du har. Oftast är de bara ihopsnäppta och brukar mer eller mindre enkelt kunna dras isär med handkraft. Andra har skruvar men de brukar ju synas!

Hönsnät är definitivt för grovt om du inte råkat hitta beads där kornen är stora som golfbollar! Skämt åsido antar jag att du menar myggnät eller dylikt. Det går alldeles utmärkt bara du får nätet att fästa. Själv skulle jag nog använda silikon och flamma ytorna och nätet först enligt metoden som jag beskrivit på www.peterholm.nu/carlscorona/forum/ShowMessage.Asp?ID=49070

(Eller, menar du kanske att du har en nätpåse (mesh bag) med beads som du vill hålla på plats med hönsnät? Det kan nog bli lite trista korrosionsprodukter på nätet i så fall!)

När man fuktat på beadsen är det bara att skaka lite eller röra runt. Själv är jag så lat att jag inte gör någonting utan i stället försker sprida dropparna så jämnt över ytan som möjligt!

Du behöver ingen stor mängd eller volym beads till en så liten behållare som 30 liter. En eller två väl rengjorda snusdosor med små hål borrade i locket, alternativt med fastlimmat hönsnät duger gott!

Om du köper humibeads för 65 % RH minskar du definitivt risken för mögelangrepp, förutsatt att du inte överfuktar beadsen. Propylenglykol har desinficierande egenskaper i sig men det ångar inte av sig så mycket att det påverkar eventuell tillväxt i cigarrerna!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N beads + mesh i gammal fuktare. Hur gör man?20:19 den 25 september 2007David A
      N beads + mesh i gammal fuktare. Hur gör man?20:48 den 25 september 2007LGO
      N beads + mesh i gammal fuktare. Hur gör man?21:01 den 25 september 2007Pyro
           N beads + mesh i gammal fuktare. Hur gör man?23:23 den 25 september 2007David A
                N Angående epoxi06:21 den 26 september 2007Pyro
                     N Angående epoxi10:38 den 26 september 2007David A