Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: beads + mesh i gammal fuktare. Hur gör man?
Skrivet av: David A
Tid: 2007-09-25 23:23:39

superepoxylim fäster väl på alla ytor fast vet dock inte hur det kommer att lukta. Får nog låta det torka ordentligt innan.

Vad gäller lagringshumin så kändes 30 liter bra att börja med och så kan jag uppgradera allt eftersom. Nästa gång kanske jag hoppar på en 70-liters direkt. 

Det jag har gjort är att köpa tätningslist och fästa längst kanten. Fast ändå så pyser det ut lite luft när man trycker på locket, dock ytterst lite och det känns om att det där ytterst lilla luftflödet inte borde ha någon inverkan på långtidslagring eller vad tror ni? 

Känns som att det borde vara bättre att ha listen än ingen alls och att utbytet av luft sker vid tryck och borde således inte vara så stort när lådan bara står? nån som tror annorlunda?

tack för svaren LGO och Pyro

// David A


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N beads + mesh i gammal fuktare. Hur gör man?20:19 den 25 september 2007David A
      N beads + mesh i gammal fuktare. Hur gör man?20:48 den 25 september 2007LGO
      N beads + mesh i gammal fuktare. Hur gör man?21:01 den 25 september 2007Pyro
           N beads + mesh i gammal fuktare. Hur gör man?23:23 den 25 september 2007David A
                N Angående epoxi06:21 den 26 september 2007Pyro
                     N Angående epoxi10:38 den 26 september 2007David A