Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Är det fler än jag...
Skrivet av: Zippo
Tid: 2005-06-11 01:54:40

Man behöver inte jaga upp sig för alla meddelanden som man får i Ad-aware, men jag brukar rensa bort de som är kritiska.
Men om du får upp nya kritiska varningar direkt efter att du har kört en skanning rensat dessa och kanske bootat om imellan.
Sen utan att själv ha varit ute på internet så dyker det upp nya kritiska varningar då låter det definitivt som om du har nån skit i din dator.
Själv så håller jag lite koll på både registryt och vilka processer som körs i datorn, regelbundna virus o Ad-aware checkar samt uppdaterar OS med dom senaste patcharna stup i kvarten och surfar med Firefox.....och ändå så dyker det upp otäckingar lite då och då.

Tips kan ju vara o checka vad som startas automatisk vid omboot (sök igenom registryt efter ex runonce...då får du även upp run "nyckeln" präxis ovanför och kan kontrollera vilka program som startas i dessa "nycklar" 
regedit = för att starta regitstry editorn.
Men som vanligt med registryn...man skall veta lite vad man håller på med, annrs så skall du nog avstå (i alla fall om du börjar radera rader där.
Men titta och söka runt brukar fungera bra.

Kan nog inte hjälpa dig mer så här via mail så, lycka till.

Zippo


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Är det fler än jag...23:57 den 10 juni 2005Jörgen
      N Är det fler än jag...00:08 den 11 juni 2005Zippo
           N Är det fler än jag...00:13 den 11 juni 2005Jörgen
                N Är det fler än jag...00:19 den 11 juni 2005Zippo
                     N Är det fler än jag...00:25 den 11 juni 2005Jörgen
                          N Är det fler än jag...01:03 den 11 juni 2005Harald
                          N Är det fler än jag...01:13 den 11 juni 2005Zippo
                               N Är det fler än jag...01:34 den 11 juni 2005Jörgen
                                    N Är det fler än jag...01:54 den 11 juni 2005Zippo
                                         N Är det fler än jag...09:56 den 11 juni 2005Robin Z
                                              N Är det fler än jag...12:15 den 11 juni 2005Harald
                                                   N Är det fler än jag...13:52 den 11 juni 2005Peter CCL Hällingsjö
      N Tack för all hjälp!14:35 den 11 juni 2005Jörgen