Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Montesino, Napolean Grande (Maduro) (Dominican) - Mina egna kommentarer och betyg
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2005-07-12 12:23:56

Facon: 7,5x46. 
Pris: $39.59 (25-pack). 
Röktid: 60-100 minuter. 

Bild: www.jrcigars.com/graphics/cig-vt/MSNG3.jpg

Kommentar: Gråmellerad aska, nästan som marmor. Mörkt ådrigt täckblad. En medelstor och pepprig smak. Svaga toner av mörk choklad gör sig mer och mer märkbar vartefter man röker den. Smaken upplevs som torr, det vattnas inte i munnen på det sätt man kunnat förväntat sig av chokladsmaken förrens mot slutet. Nååågot tyngre att dra i början pga den långsmala faconen. Faktum är att första halvan av cigarren bara upplevs som transportsträcka innan smaken kommer fram ordentligt. Smaken blommar verkligen ut mot slutet. 

Betyg: Minus för det ådriga täckbladet, men det inget som påverkar smaken, bara askan. Bra rullad dock, varken för lös eller för hård. Täckbladen gör den aningen grovhuggen i figuren. Askan hänger inte kvar speciellt bra även om pelaren i viss mån finns där, en tendens av smulighet mer och mer pga dess konstruktion av bladen och pga det faktum att det är shortfiller (korrekt?). Smaken är robust av mörk choklad och peppar, men lite för få smaker för toppbetyg. Jag ger den 3+ på en 5-gradig skala. Ett medelmåttigt betyg trots det moderata priset. En facon med bättre förhållande mellan längd och gauge skulle antagligen ge den bättre möjlighet att blomstra  (och ge den en 4:a i betyg?).


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Montesino, Napolean Grande (Maduro) (Dominican) - Mina egna kommentarer och betyg12:23 den 12 juli 2005Daniel P
      N Montesino, Napolean Grande (Maduro) (Dominican) - Mina egna kommentarer och betyg13:15 den 12 juli 2005Mats Johansson
           N Montesino, Napolean Grande (Maduro) (Dominican) - Mina egna kommentarer och betyg13:35 den 12 juli 2005COJ
                N Åhhh..föresten13:37 den 12 juli 2005COJ
                     N & fler rescensioner utlovas framöver13:49 den 12 juli 2005Daniel P
                          N & fler rescensioner utlovas framöver00:44 den 13 juli 2005Fromberg
                               N & fler rescensioner utlovas framöver07:53 den 13 juli 2005Daniel P