Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: <Synchronized> & fler rescensioner utlovas framöver
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2005-07-13 07:53:31

Hehe, jag är själv sådan - inbillade mig bara att ingen annan hade intresse av informationen... Jag som är ignorant, självklart finns alltid någon som vill ha _all_ info, så... here goes... 

De rescenserade cigarrerna jag rökt landade hemma 2005-06-28 efter beställning från LL den 16:e (skickades inte förrens den 20:e). 
Efter ett par dygn i frysen och sedan ett dygn i kylen så har ett par av dem anpassat sig till den i mitt tycke passande fuktigheten 65% i serveringshumidoren (övriga som inte ska rökas inom kort ligger i plastidoren [~70-75%]). 
De som hittills är testade har alltså bara vilat ut efter resan. 

---------------------------------
ÄNNU MER BONUSINFORMATION: 

Info från Lynns hemsida: 
"
Made at the A. Fuente factory with Dominican filler and binder and a Connecticut shade wrapper.
"

Info från Cigar.com: 
"
This well-known brand debuted in its current format in 1981 and is handmade in Santiago, Dominican Republic. Its quality of construction and taste, combined with its modest cost, makes it an excellent value. 
Montesino cigars have been part of the Fuente family for a very long time. In 1980, Carlos Fuente Sr. and his son Carlos Fuente, Jr. began making cigars in the Dominican Republic. Among the first cigars to be made in this factory were the very successful Montesino Cigars.
"

whiteash.com: 
"
Hand made in Dominican Republic 
Filler: Dominican
Binder: Dominican
Wrapper: USA/Connecticut
 
Considered one of the finest cigars on the market, the Montecristo is blended for the true connoisseur. It is a medium to full bodied cigar with a sweet aroma and impeccable construction. 
"

----------------------------
YTTERLIGARE BONUSBONUS-INFORMATION: 

Ratings på Cigar Aficionado: 

Napolean Grande (maduro): (Tyvärr inget betyg publicerat på denna facon) 
Diplomatico (5.5x42) (maduro): 85 
Gran Corona (6.75x48) (maduro): 84   
Robusto (5x50) (maduro): 86 
Toro (6x50) (maduro): 86 

Belicoso No. 2 (6x49) (natural): 85 
Diplomatico (5.5x42) (natural): 87 
Gran Corona (6.75x48) (natural): 86 
No. 1 (6.88x43) (natural): 87
Robusto (5x50) (natural): 88 
Super Belicoso (6.75x54): 89 
Toro (6x50) (maduro): 87 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Montesino, Napolean Grande (Maduro) (Dominican) - Mina egna kommentarer och betyg12:23 den 12 juli 2005Daniel P
      N Montesino, Napolean Grande (Maduro) (Dominican) - Mina egna kommentarer och betyg13:15 den 12 juli 2005Mats Johansson
           N Montesino, Napolean Grande (Maduro) (Dominican) - Mina egna kommentarer och betyg13:35 den 12 juli 2005COJ
                N Åhhh..föresten13:37 den 12 juli 2005COJ
                     N & fler rescensioner utlovas framöver13:49 den 12 juli 2005Daniel P
                          N & fler rescensioner utlovas framöver00:44 den 13 juli 2005Fromberg
                               N & fler rescensioner utlovas framöver07:53 den 13 juli 2005Daniel P