Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: En Spaning angående tullavgift = kan insikten stämma??
Skrivet av: Michael Jansson
Tid: 2005-08-14 22:54:32

Mjae, när det gäller cigar.com har jag alltid åkt på tull - oavsett fraktsätt. Där jag haft mest tur har varit med USPS Priority, där har en del slunkit igenom trots att de varit korrekt deklarerade. Ju lägre värde och ju mindre känd avsändare verkar också verka till mottagarens fördel, beställer man t ex från Amazon (ej cigarrer då ) så brukar tull vara garanterat, från mindre kända avsändare kan det slinka igenom.

Hmm, vet inte om det går att säga att det är på det ena eller det andra sättet när det gäller detta - det enda jag lyckats komma fram till är att den mänskliga faktorn spelar stor roll, dvs hur alert TT är just den dagen.

Däremot säger erfarenheten att mitten av juli till mitten av augusti är en bra period, 6-1 till mig!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N En Spaning angående tullavgift = kan insikten stämma??22:20 den 14 augusti 2005Henrik
      N En Spaning angående tullavgift = kan insikten stämma??23:50 den 14 augusti 2005Harald
      N En Spaning angående tullavgift = kan insikten stämma??22:54 den 14 augusti 2005Michael Jansson