Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: En Spaning angående tullavgift = kan insikten stämma??
Skrivet av: Harald
Tid: 2005-08-14 23:50:10

Hur deklarerade cigar.com det hela? För jag kan mycket väl tänka mig att UPS och andra gör färre ordentliga stickprover och kör på fraktsedeln rakt av (handlarna vägrar ju "skriva fel" när dom skickar med UPS edyl). Och förhoppningsvis är dom inte lika tobaksnitiska. Dessutom tror jag dom har en central tullenhet som tar hand om paket som ska till många olika länder. Däremot om det är deklarerat som inköp av vara till ett hyggligt värde får du nog ha väldigt stor tur för att slippa moms med UPS. Tror dom kollar varje paket tillräckligt noga för att knipa nästan alla sådana försändelser. Men är det bara säg en handfull cigarrer skulle nog UPS kunna vara fördelaktigt.

Gissningar, men UPS är definitivt bra på att slå på moms åtminstone.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N En Spaning angående tullavgift = kan insikten stämma??22:20 den 14 augusti 2005Henrik
      N En Spaning angående tullavgift = kan insikten stämma??23:50 den 14 augusti 2005Harald
      N En Spaning angående tullavgift = kan insikten stämma??22:54 den 14 augusti 2005Michael Jansson