Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: L. Lynn Dominican Special Selection (Dominican) - Mina egna kommentarer och betyg
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2006-01-29 19:10:57

Dags för en rescension då, var ett tag sedan sist pga att omsättningen minskat under vintern. Har smakat ett ex av L.LDSS idag som legat i humidor i cirka 10 månader, så nu kunde jag äntligen finputsa det sista på mina kommentarer och betyg på denna cigarr för publicering. Tyvärr har inte Lynn dessa till salu längre, fanns bara en period under förra våren då jag var framme och la en beställning. 
--------------------------------------------------

Facon: Toro, 6x50 (Connecticut wrapper). 
Paket: 5x5-bundle (25 st). 
Pris: $20.80 på Lynns. 
Röktid: 40-85 minuter. <- Skiljde sig ordentligt, men de på ~40 minuter var utomhus och vinter, så då puffades det snabbare , till skillnad från de få ex som puffades väldigt försiktigt på inomhus under nära 1½ timma

Kommentar: God cigarr som smakar precis som man kan förvänta sig när den är från Dominikanska Republiken. Täckbladet är ljust gulbrunt och ganska jämnt och tunt. Askan är grå-vit, helt utan veck eller "årsringar", dock aningen spretande pga aningen löst packad inlaga. Brinner hyfsat jämt, men någon gång varit tvungen att hjälpa till med tändaren. Går inte få någon riktigt snygg askpelare, påminner lite om mixed filler - men det tror jag inte det är. Mild styrka och mild mjuk smak med tydlig brödighet med nötter och lite mocka-toner. Smaken får mer brödig ton allt eftersom. Mot slutet lite pepprighet. Ett smakminne som väcks är toner av olivolja. Förstår att LL levererar dessa utan gördlar, men för min del hade jag visat den gördeln med stolthet , LL har gjort ett bra jobb med dessa. 

Betyg: Något okomplex, men med tanke på priset ändå mycket imponerande. Mycket prisvärd vardagscigarr. Klar 4 av 5 möjliga poäng tack vare det låga priset och de goda smakerna, vågar inte ge den mer eftersom den inte hade mer komplexitet, men den var mycket god. 

---------------------- 
ÖVRIG INFO: 

L. Lynn skrec själv den här korta beskrivningen av cigarren: 
"
Long filler Dominican bundles. Connecticut or Sumatra wrapper.
"


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N L. Lynn Dominican Special Selection (Dominican) - Mina egna kommentarer och betyg19:10 den 29 januari 2006Daniel P
      N L. Lynn Dominican Special Selection (Dominican) - Mina egna kommentarer och betyg20:38 den 29 januari 2006Jonas
      N L. Lynn Dominican Special Selection (Dominican) - Mina egna kommentarer och betyg19:48 den 21 juni 2007Daniel P
           N L. Lynn Dominican Special Selection (Dominican) - Mina egna kommentarer och betyg19:58 den 21 juni 2007Daniel P